خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مطرح کرد:

لزوم استفاده از امکانات و فناوری‌های نوین در طراحی ساختمان‌های خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۲۱۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی استفاده از امکانات و فناوری‌های نوین در طراحی ساختمان‌ها را ضروری دانست و گفت: انجام مطالعات لازم در این زمینه منجر به نوآوری‌ها و انتقال فناوری‌های نوین به ساخت و ساز‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سیدکمال الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ششمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در مشهد گفت: ضعف صنعتی‌سازی در ساخت و ساز‌ها بویژه ساختمان‌های مسکونی موجب شده است با بروز تغییرات جوی برای تامین انرژی بیشتر ساختمان‌ها، انرژی بخش تولید را کاهش دهیم.

وی افزود: زمانی که مجبور به استفاده بیشتر از انرژی در بخش خانگی می‌شویم، خطوط تولید مانند نیروگاه‌ها و برخی صنایع مجبور به استفاده از مازوت و انرژی‌های آلاینده به جای گاز می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در صورتی که اگر طراحی ساختمان‌ها براساس اصول صنعتی سازی شکل می‌گرفت و مجریان عایق سازی را به درستی انجام می‌دادند، به طور قطع با تغییرات جوی مجبور به کاهش سهم گاز یا برق بخش تولید برای تامین انرژی بیشتر ساختمان‌های مسکونی و عمومی نمی‌شدیم.

میرجعفریان بیان کرد: توسعه نظام علمی و فناوری‌های نوین در کشور نیاز به ابزار‌هایی دارد که به کمک آن بتوان برنامه ریزی لازم، ایجاد تنوع به همراه هماهنگی‌ بین عناصر طراح و عوامل تاثیرگذار در تولید ساختمان را انجام داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات لازم است دست‌اندرکاران صنعت ساختمان اعم از طراحان ساختمان، تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و سازندگان ساختمان‌ها خود را به علم روز تجهیز کنند.

میرجعفریان اظهار کرد: برای نهادینه شدن این امر در نخستین گام فرهنگ‌سازی لازم است، سپس باید تولیدکنندگان، طراحان و مجریان طرح به این باور برسند که صنعتی‌سازی به نفع استفاده کنندگان ساختمان‌ها خواهد بود و باید در این زمینه با هم همراه و هماهنگ باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز