خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سیاسی استانداری کرمانشاه خبر داد:

آغاز ثبت نام داوطلبان شورای شهر و روستا کرمانشاه از ۲۰ اسفند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۲۰۳

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه از آغاز ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای شهر و روستا استان کرمانشاه از ۲۰ اسفند ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه روزشمار انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کرمانشاه از ۱۸ اسفند ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای شهر و روستای استان کرمانشاه از ۲۰ لغایت ۲۶ اسفند ماه به مدت هفت روز انجام خواهد شد.

وی افزود: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای شهر و روستا از ۸ صبح ۲۰ اسفند ماه تا پایان وقت اداری ۲۶ اسفند در محل فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر استان کرمانشاه انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه گفت: جزئیات بیشتر در مورد چگونگی و مدارک مورد نیاز ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها به زودی پس از تشکیل ستاد انتخابات استان‌ها و دستور وزیر کشور اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ادوار قبلی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: در سال‌های گذشته داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا برای ثبت نام به سامانه معرفی شده مراجعه کرده و تنها برای احراز هویت و تصدیق مدارک در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حضور پیدا می‌کردند؛ اما تاکنون سامانه و حضوری و یا غیرحضوری بودن ثبت نام از سوی وزارت کشور اعلام نشده است.

بالایی‌تصریح کرد: در صورت نیاز به حضور داوطلبان عضویت در شوراهای‌شهر و روستا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در اولویت کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه با اشاره به لزوم ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و موافقت نامه با استعفا برای مشاغلی که نیاز به استعفا دارند، بیان کرد: صدور موافقت نامه استعفا در همان روز ثبت نام برای داوطلبان عضویت در شوراهای شهر و روستا قابل قبول بوده و جای هیچگونه نگرانی در این مورد نیست.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نهادی غیرسیاسی می‌توانند سبب مشارکت مردم در اداره کوچک‌ترین تقسیمات کشوری یعنی شهر و روستا شوند، گفت: شایسته است که در این دوره شاهد حضور داوطلبانی انقلابی، مؤمن و متخصص باشیم.

گفتنی است، انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز