خبرگزاری کار ایران

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

موج جدید بیماری کروناخطرناک‌تر از قبل است/ ابتلای ۲۵ تا ۳۰ درصد مردم استان به کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۱۹۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه موج جدید کرونا بسیار خطرناک‌تر است، گفت: در این موج با افزایش بستری‌های بخش ICU مواجه خوهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در نشست دانشگاهی ستاد کرونا اظهار داشت: هم اکنون پیک بعضی استان‌ها از جمله خوزستان با ۹ شهرستان قرمز شروع شده و نکته مهم نوع جهش یافته آن است که چندین مورد از آن در کشور شناسایی شده است.

وی افزود: در این شرایط باید در خصوص بیماریابی و رهگیری دقت بیشتری داشته باشیم و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مرگ و میر در سنین پایین موارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن گزارش شود.

مرادی خاطرنشان کرد: باتوجه به فرارسیدن ماه‌های مبارک رجب و شعبان، مراسم عروسی و شادی زیاد می‌شود و با توجه به نزدیکی به نوروز، قطعا مراکز خرید شلوغ می‌شود بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه چاره اندیشی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: همچنین باتوجه به اینکه در سال گذشته مسافرت کم بود، پیش بینی می‌کنیم امسال مسافرت زیاد باشد و اگر محدودیت در شهر‌های شمالی کشور اعمال شود، مردم در ایام نوروز استان‌های غربی را برای مسافرت انتخاب می‌کنند که بسیار نگران کننده است.

وی تاکید کرد: فعالیت دانشگاه در راستای ارائه آموزش همگانی، یافتن موارد جهش یافته و تعداد تست‌های پی سی آر باید بیشتر شود.

مرادی با رد شایعه ایمنی جمعی گفت: به تازگی یک تحقیق در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده که نتایج آن نشان می‌دهد تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد مردم استان به این ویروس آلوده شدند، بنابراین بحث ایمنی جمعی منتفی است و همچنان بیشتر جمعیت استان در معرض خطر آلوده شدن به این ویروس قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز