خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

گرانی بی‌امان مرغ و نگرانی مردم همدان از ادامه روند افزایش قیمت‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۱۷۷

این‌روزها فقط درد و رنج مردم ،کرونا و مرگ میرهای ناشی از آن نیست چراکه تورم و گرانی از یک‌سو و نبود نظارت و بی‌تدبیری مسئولان متولی از سوی دیگر به کمک این ویروس منحوس آمده و زندگی را دو چندان بر مردم سخت و دشوار کرده و گلوی اقتصاد خانوارهای کم‌درآمد و ضعیف جامعه را باقدرت می‌فشارد.

به گزارش ایلنا از همدان ، اگر برای خرید به بازار برویم با افزایش قیمت‌ سرسام‌آور و قیمت‌های چندنرخی مواجه خواهیم شد که قدرت خرید مردم را به شدت پایین داده و نوسان شدید قیمت‌ها و عدم مدیریت و بی‌نظارتی مسئولان مردم را با مشکل روبه‌رو کرده است.

گرانی‌ها شرایط سختی برای مردم به وجود آورده و از سوی دیگر مدیریت بازار رها شده و عده‌ای در حال سوء استفاده هستند، انتظار می‌رود متولیان جلوی این افزایش‌ها را بگیرند و با سودجویان و گران‌فروشان برخورد جدی شود.

مرغ و به‌ویژه تخم‌مرغ را می‌توان پرمصرف‌ترین و البته دم‌دستی‌ترین مواد غذایی سفره خانوارهای ایرانی دانست، اما روند افزایش قیمت این اقلام در یک ماه اخیر که خود برآیند دلایل متعددی است، وضع را طوری پیش می‌برد که شاید این غذاهای سهل‌الوصول کم‌کم به خوراکی‌های لاکچری و اعیانی تبدیل شوند.

اکنون در بازار مرغ به قیمت 30هزار تومان به دست مصرف‌ کننده می‌رسد و هرشانه تخم‌مرغ به مبلغ 45 هزار تومان عرضه می‌شود؛ این درحالی است که کشور ما یکی از پیشروترین‌ها در تولید این اقلام به‌شمار می‌رود به همین دلیل و افزایش ناگهانی قیمت این اقلام به بازار مرغ و تخم مرغ سری زدیم؛ یکی از فروشنده‌ها که دل بسیار پری هم داشت با عصبانیت گفت: بی‌تدبیری مسئولان مهم‌ترین عامل گرانی مرغ است، وقتی نهاده به قیمت آزاد به دست تولید‌کننده برسد قیمت مرغ هم گران می‌شود.

 یک زن   میانسال همدانی درباره گرانی مرغ به ایلنا گفت: پیشتر که مرغ کیلویی ۱۷ هزار تومان بود هفته‌ای یک مرغ می‌خریدم اما با قیمت کیلویی ۳۰ هزار تومان توان خرید ۴ عدد مرغ در ماه را ندارم و مجبورم ماهی یک مرغ بخرم.

به گفته مردم  ضعف مسئولان در اداره کشور رمز گرانی کالاهای اساسی است  زیرا یک روز شاهد گران شدن محصولات لبنی و روزی دیگر نظاره‌گر افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ و گوشت و ....هستیم.

 لازم است  مسئولان مربوط  با کنترل و نظارت بر قیمت‌ها و همچنین مقابله با گران‌فروشی و قاچاق کالاها شرایط زندگی برای مردمی که واقعاً حق‌شان این نبوده و نیست را بهبود بخشند  و بیش از این مردم را در تنگنا نگذارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز