خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد ؛

بستری شدن ۲۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های قزوین/ ۶۸ کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۱۷۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ۲۲۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان قزوین بستری هستند که از این تعداد ۶۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار امروز- دوشنبه ۲۷ بهمن ماه-  در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که از این تعداد ۶۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و خوشبختانه با توجه به افزایش تعداد تخت بیمارستانی بسیاری از مشکلات کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه پنج شهرستان استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، گفت: در این مدت سعی بر افزایش بازدیدها و نظارت‌ها از واحدهای صنفی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی داشته‌ایم که امیدواریم با توجه به این نظارت‌ها روز به روز وضعیت بهتر شود.

نامدار افزود: در حال حاضر تعداد بیماران بد حال استان زیاد است که به دنبال آسیب شناسی و کنترل وضع موجود هستیم، البته این استان در هفته‌های اخیر، روزهای بدون فوت کرونایی را داشته است که مثبت ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه قزوین، البرز، تاکستان و بویین زهرا در صدر بیشترین ابتلا در استان قزوین هستند، اضافه کرد:  حدود ۸۰ درصد موارد فوت شده استان، سن بالای ۷۰ سال داشته اند و بیشترین میزان ابتلا با ۵۱ درصد به آقایان و ۴۹ درصد به بانوان اختصاص یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه موارد سرپایی و بستری در حال افزایش نسبی است، ادامه داد: استفاده نکردن از ماسک به بالای ۴۹ درصد رسیده که زنگ خطری برای استان قزوین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: پس از آن استفاده از تاکسی، حضور در مراسم عروسی، بازار و مراکز شلوغ و تماس با افراد مثبت کرونا از جمله مهم‌ترین موارد ابتلا مردم قزوین به بیماری کرونا است.

به گفته نامدار، پنج مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در بین افراد نزدیک به فرد فوت شده آبیکی مشاهده شده و تمامی اقدامات کنترلی در این زمینه با هدایت‌های وزارت بهداشت در حال انجام است.

وی یادآور شد: چرخه پدافند زیستی استان از بهمن ماه سال ۹۸ با پایه ریزی براساس مدیریت پدافند غیر عامل در استان شکل گرفت و ساختار مقابله با کرونا استان متناظر با ستاد ملی آن شروع به فعالیت کرد.

این مسئول اعلام کرد: تاکنون ۶۳ جلسه کرونا با ۹۰۴ مصوبه در استان برگزار شده که بیش از ۹۵ درصد آنها اجرایی شده و خوشبختانه تعامل و وحدت خوبی بین مسوولان استان در زمینه مدیریت مقابله با کرونا شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا هم در شهریور ماه امسال راه اندازی شد که  ضمانت اجرایی خوبی را در راستای اعمال محدودیت‌ها به وجود آورد.

نامدار با اشاره به شرایط کرونایی استان قزوین، اضافه کرد: این استان در تاریخ ۲۶ بهمن امسال نسبت به استان‌های همجوار در یک شرایط پایدار قرار دارد ولی شیب ملایمی در افزایش تعداد بیماران به وجود آمد که این موضوع هم تحت کنترل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز