خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک صورت گرفت؛

کتابخانه های عمومی و پست گیلان در خدمت کتابخوانان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۱۱۱

در نشستی با حضور مدیران کل کتابخانه های عمومی گیلان و پست استان، تفاهمنامه همکاری مشترک برای اجرای برنامه های فرهنگی از جمله اجرای فاز دوم طرح "کتاب دوخان" در کتابخانه های مرکزی شهرستان های استان به امضای طرفین رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست امضای تفاهمنامه همکاری میان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و پست استان  با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ مهدی سبحانی، مدیرکل پست استان گیلان؛ زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها؛ یاسر تقوا، معاون اداری و مالی این اداره کل؛ شهرام گلرنگ، معاون فنی و حسین امینی، رئیس اداره بازرگانی اداره کل پست و عابد رمضانی پور، رئیس اداره مشارکت ها و همکاری های کتابخانه های عمومی استان به میزبانی این اداره کل برگزار شد.

کرمی: آغاز فاز دوم اجرای طرح کتاب دوخان در کتابخانه های مرکزی شهرستان ها

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در ابتدای این نشست ضمن اظهار امیدواری نسبت به همکاری های دو مجموعه کتابخانه های عمومی و پست استان گیلان، انعقاد کلیه تفاهم نامه های همکاری میان دستگاه های اجرایی، نهادهای مردمی و... را در نهایت برای کمک به اعتلای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان عنوان کرد.

پریسا کرمی با بیان اینکه این همکاری ها می تواند منجر به تسهیل دسترسی عموم مردم به کتاب و امکانات کتابخانه ای شود گفت: تمام تلاش دست اندرکاران مجموعه کتابخانه های عمومی دسترس پذیری آسان اقشار مختلف مردم به کتاب و ترویج فرهنگ صحیح خواندن در جامعه است.

کرمی به اجرای مهمترین طرح کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دوران همه گیری کرونا در استان گیلان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه طرح "کتاب دوخان" از ابتدای بهمن ماه به صورت آزمایشی تنها در شهر رشت شروع بکار کرد از آغاز فاز دوم اجرای این طرح همزمان با سالروز پیروزی انقلاب در کتابخانه‌های عمومی مرکزی شهرستان های استان خبرداد.

وی همچنین بار دیگر با تشریح جزئیات اجرای این طرح مهم در گیلان هدف آن را ارسال کتاب به درب منازل اعضای کتابخانه ها بدون مراجعه حضوری ایشان به کتابخانه های عمومی عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح ناوگان حمل و نقل شهری، اینترنتی و بویژه پست استان گیلان می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین عناصر موفقیت آن در گیلان باشد.

سبحانی: مجموعه پست استان در کنار کتابخوانان استان گیلان است

مدیرکل پست استان گیلان نیز در ادامه نشست امضای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک در زمینه اجرای طرح‌های مشترک فرهنگی این همکاری ها را بسیار ارزشمند و دارای برکات بسیاری برای مخاطبین پرشمار کتاب در گیلان دانست.

مهدی سبحانی با بیان اینکه ظرفیت های فراوان مجموعه پست استان گیلان و اعتماد مردمی به این سازمان می تواند زمینه ساز موفقیت اجرای برنامه های مشترک دو مجموعه کتابخانه های عمومی و پست در گیلان باشد از آغاز فاز دوم طرح "کتاب دوخان" در شهرستان های استان استقبال کرد.

وی همچنین از آمادگی این اداره کل برای اجرای طرح کتاب دوخان در شهر لاهیجان خبرداد و گفت: در اجرای طرح کتاب دوخان در شهر لاهیجان، ظرفیت ناوگان پستی این شهر در خدمت مجموعه کتابخانه های عمومی این شهرستان و مردم کتاب خوان لاهیجان خواهد بود.

گفتنی است ارسال کتاب و منابع اطلاعاتی به درب منازل اعضای کتابخانه های عمومی با استفاده از طرفیت ناوگان پستی استان، همکاری در اجرای طرح های فرهنگی و آموزشی مشترک و بهره برداری از امکانات دو مجموعه، چاپ و رونمایی‌تمبرهای یادبود و اقلام تبلیغاتی در مناسبت‌های مختلف فرهنگی و ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در استان با همکاری دو مجموعه از مهمترین محورهای این تفاهم نامه همکاری مشترک بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز