خبرگزاری کار ایران

در مراسمى و با حضور مسئولان مدیریت شهرى؛

دومین سایت آموزشى آتش‌نشانان کشور در شیراز افتتاح شد/ رونمایی از نخستین سایت آموزش سگ‌هاى تجسس و زنده یاب کشور در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۰۵۳

دومین سایت آموزش تخصصى و تاکتیک آتش نشانان و نخستین سایت آموزش سگ هاى تجسس و زنده یاب کشور در شیراز افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، طى مراسمى و با حضور مسئولان مدیریت شهرى، دومین سایت آموزش تخصصى و تاکتیک آتش نشانان و نخستین سایت آموزش سگ‌هاى تجسس کشور، در فضایى به مساحت بیش از 10 هزار مترمربع در شیراز افتتاح شد که براى احداث آن بیش از 30 میلیارد تومان هزینه شده است.

از هر 10 آتش نشان 4 نفر به کرونا مبتلا شدند

شهردار شیراز با اشاره به اقدامات اثرگذار سازمان آتش نشانى این شهر در مبارزه با شیوع کرونا، اعلام کرد که طى عملیات ضدعفونى اطراف مراکز درمانى، از هر 10 آتش نشان 4 نفر به کرونا مبتلا شدند.

حیدر اسکندرپور بیان کرد: متوسط زمان رسیدن خودروهاى آتش نشانى شیراز، در عملیات هاى اطفاء حریق نسبت به سال گذشته 10 ثانیه افزایش داشته است. اسکندرپور با بیان اینکه سال گذشته میانگین زمان رسیدن به محل وقوع حریق در شیراز 5 دقیقه و 29 ثانیه بوده که زمانى طولانى براى چنین عملیاتى محسوب مى شود، گفت: آمارهاى امسال نشان از افزایش 10 ثانیه اى زمان رسیدن خودروهاى آتش نشانى به محل عملیات است و این موضوع نیازمند آسیب شناسى و رفع مشکل است. شهردار شیراز همچنین اعلام کرد که سال گذشته بیش از 14 هزار عملیات آتش نشانى انجام شده که 5 هزار عملیات مربوط به اطفاء حریق و 6500 عملیات مربوط به امداد و نجات بوده است.

اسکندرپور یکى از اقدامات بارز آتش نشانان را اجراى طرح ضدعفونى اطراف مراکز درمانى در راستاى مبارزه با بیمارى کرونا طى 9 ماه ابتداى شیوع این بیمارى طى ساعات 12 شب تا 3 بامداد اعلام و اضافه کرد: از هر 10 آتش نشان، شرکت کننده در این عملیات 4 نفر به کرونا مبتلا شدند.

دومین سایت آموزشى آتش‌نشانان کشور در شیراز  افتتاح شد/ رونمایی از  نخستین سایت آموزش سگ‌هاى تجسس و زنده یاب کشور در شیراز

کمبود 50 خودروى آتش نشانى در فارس

پرویز کهندل مدیرکل دفتر امور شهرى و شوراهاى استاندارى فارس گفت: ناوگان آتش نشانى استان 400 دستگاه خودرو در اختیار دارد که با این وجود کمبود 50 دستگاه دیگر محسوس است.

مدیرکل دفتر امور شهرى و شوراهاى استاندارى فارس فرآیند جذب نیروهاى جدید را کاملا منطبق بر قانون و اعمال نظارت هاى سختگیرانه در فرآیندهاى استخدامى ارزیابى و اضافه کرد: سال گذشته بیش از 10 هزار نفر در آزمون استخدامى آتش نشانى شرکت کردند که منجر به جذب 200 نفر شده است.

 سازمان آتش نشانى شیراز در بخش آموزش در کشور منحصربفرد است

رئیس سازمان آتش نشانى و خدمات ایمنى شهردارى شیراز نیز گفت: امسال همه ایستگاه ها مجهز به باشگاه هاى ورزشى شده و سه مجموعه ورزشى دیگر نیز در حال بهره بردارى است.

محمدهادى قانع با اشاره به اهمیت آموزش نیروى انسانى در این سازمان گفت: سازمان آتش نشانى شیراز در بخش آموزش نیروى انسانى خود در کشور به لحاظ داشتن سایت آموزش کشور منحصربفرد است. او گفت: برخوردارى از استخرهاى سرپوشیده و رو باز، بخش هاى صخره نوردى، تجهیزات امداد ونجات کوهستان و اولین ساختمان آموزش سگ هاى تجسس یاب کشور باعث شده که سایت آموزش آتش نشانان کشور در شیراز بى نظیر باشد. قانع یکى از مشکلات آتش نشانى شیراز را نبود انبار مرکزى اعلام و اضافه کرد: امسال یک انبار احداث و 6 ایستگاه را بهسازى یا نوسازى کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز