خبرگزاری کار ایران

با ثبت چندین اختراع و فعالیت های علمی؛

نخبه هرمزگانی به عنوان مهندس برجسته کشور در حوزه شیلات تقدیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۰۱۷

یک نخبه هرمزگانی به عنوان مهندس برجسته حوزه کشاورزی و منابع‌طبیعی در ششمین دوره تجلیل از مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد گرگیج جاسکی، رئیس هیات‌مدیره شرکت تعاونی تکثیر لارو میگوی سنتدرف به عنوان مهندس برجسته حوزه کشاورزی و منابع‌طبیعی در ششمین دوره تجلیل از مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی کشور منتخب فرهنگستان علوم که توسط گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفت.

این نخبه هرمزگانی که اصالت جاسکی دارد، با مدرک دکتری آبزی‌پروری، تغذیه آبزیان به عنوان یکی از مهندسان برجسته در حوزه شیلات کشور موفق به کسب موفقیت‌های متعددی شده است.

گرگیج اولین تکثیرکننده میگوی وانامی در کشور است که به عنوان مشاور شیلاتی سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی کشور نیز مشغول خدمت بوده و علاوه بر آن، مشاور چندین سایت پرورش میگو در هرمزگان و سایر استان‌ها فعالیت دارد.

وی برگزارکننده دوره‌های متعدد تخصصی در حوزه شیلات از جمله تکثیر ماهیان دریایی، تکثیر خیار دریایی، کرم خونی، طرح تولید اسپیرولینا و غیره بوده است.

این نخبه حوزه شیلات کشور پس از کسب موفقیت‌های پیاپی مانند تکثیرکننده برتر میگوی کشور، تولیدکننده انبوه میگوی وانامی برای اولین بار در شمال کشور، پژوهشگر نمونه و غیره، جوایز و تقدیرهای متعددی از مقامات عالی کشور و استانداری‌ها و ادارات کل مرتبط با این حوزه شده است.

این دانش‌آموخته مقطع دکتری آبزی‌پروی فعالیت‌های متعدد علمی را نیز، دنبال کرده که منجر به چاپ مقالات متعدد و همچنین کتاب پلانگتون‌های دریایی شده است.

اختراعاتی مانند دستگاه تمام اتوماتیک برداشت ریز جلبک، دستگاه استخراج فیکوسیانین از جلبک اسپیرولینا، دستگاه اعلام قطع هوا در مزارع تکثیر ماهی و میگو، دستگاه شمارش و آنالیز پست لارو میگو و غیره، جزو دیگر ثمرات حاصل از تلاش‌های بی‌وقفه این نخبه هرمزگانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز