خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار در قزوین:

مقاومت هایی در خصوص مشارکت بانوان در عرصه های مختلف وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۹۱۹

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از گذشته تا امروز در برابر برخی تحولات و تغییرها مقاومت هایی وجود داشته است که محکوم به شکست بودند،گفت: در خصوص عدالت جنسیتی و مشارکت بانوان در عرصه های مختلف مقاومت ها بوده و هست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اوسط هاشمی شامگاه یکشنبه در اختتامیه نخستین جشنواره زن و مهارت قزوین افزود: هنوز جهان با عدالت جنسیتی فاصله زیادی دارد و این تفکر حکفرما نشده که انسان به معنای عام و هم زن و هم مرد سرمایه هستند.

این مسئول با بیان اینکه توسعه کشور با مشارکت سرمایه های اجتماعی اعم از زن و مرد رقم می خورد، افزود: هیچ کشوری با تفکر جنسیتی و مردانه نمی تواند به رشد و توسعه مطلوب دست یابد.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی دستاوردها و پیشرفت های زیادی در حوزه بانوان ایجاد شد،افزود: اولین و مهم ترین حرکت در این حوزه که فضا را برای نقش آفرینی زنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصاد باز کرد، با وجود مقاومت های فراوان از سوی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ادامه با اشاره به نقش بانوان در پیشبرد اهداف اقتصادی کشورها، گفت: زنان گمنام در این خصوص نقش مهم و ویژه‌ای دارند به طوری که کشورهایی همچون هند و چین رتبه‌های سوم و اول اقتصاد جهانی را برای خود هدف گذاری کرده اند بخش مهمی از پیشبرد اهداف اقتصادی خود را به بانوان دارای مهارت سپرده اند.

هاشمی اظهار داشت: با کشف و شکوفاسازی استعدادها و توانمندسازی اقشار از جمله بانوان می توانیم کرامت و عزت آنان را تضمین کنیم و به سمت توسعه حرکت کنیم.

در این مراسم از ۴۲ زن ماهر برگزیده استان قزوین با اهدای لوح تقدیر و جایزه تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز