خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

لزوم جدی گرفتن استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی با شیوع ویروس انگلیسی کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۸۰۸

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به پراکنده شدن ویروس انگلیسی کرونا گفت: با توجه به قدرت بیماری‌زایی این نوع از ویروس، باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را بیش از گذشته جدی بگیریم.

به گزارش ایلنا، اورنگ ایلامی گفت: با توجه به خیز جدید کووید-۱۹ و ورود و پراکندگی ویروس جهش یافته انگلیسی و قدرت سرایت و بیماری‌زایی و کشندگی این نوع از ویروس جهش یافته، باید حساسیت نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، خصوصا استفاده اکید از ماسک هنگام تردد خارج منزل و رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضرور و خودداری از برگزاری دورهمی، بسیار بیشتر از گذشته باشد.

ایلامی در بیان جدیدترین آمار از وضعیت شیوع کرونا در استان فارس نیز گفت: تعداد تست‌های تشخیصی مولکولی در استان فارس تا امروز به ۶۱۴ هزار و ۸۵۱ مورد رسیده و منجر به شناسایی ۱۷۱ هزار و ۵۰۴ مورد مثبت قطعی شده است.

او با اشاره به انجام ۲۴ هزار و ۸۰۰ مورد تست سریع در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان فارس، شمار بیماران شناسایی شده از طریق انجام این نوع تست را ۲۰۹۷ مورد اعلام کرد.

ایلامی خاطرنشان کرد که براین اساس، تعداد کل بیماران مثبت قطعی در استان فارس تا ظهر روز ۲۶ بهمن به عدد ۱۷۳ هزار و ۶۰۱ نفر رسیده است. 

معاون علوم پزشکی شیراز با اشاره به جان باختن یک هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: اکنون عدد قربانیان بیماری کووید ۱۹ در استان فارس به ۳۱۹۵ نفر رسیده است.

ایلامی همچنین گفت: هم اینک ۵۵۷ بیمار مثبت یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از بین آنان ۹۰ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های مراقبت ویژه تحت اقدامات درمانی قرار دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که خوشبختانه ۱۶۶ هزار و ۲۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز