خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

نظام آموزش مهارتی نیازمند ساماندهی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۷۹۳

استاندار قزوین گفت: ساماندهی نظام آموزش مهارتی می تواند گام موثری در تحقق توسعه مطلوب و مناسب در سطح جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی‌پور امروز در نشست شورای مهارت استان قزوین اظهار کرد: زمانی می‌توانیم به توسعه مطلوب و قابل قبول دست پیدا کنیم که نظام آموزش مهارتی خود را ساماندهی کنیم و ارزش مهارت را به عنوان یک اصل انکارناپذیر مورد توجه قرار دهیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه در کشور برخی اقدامات نادرست بوده و به ضعف مهارت منجر شده است، افزود: مثلا دانشگاه فنی و حرفه ای ایجاد کردیم و در همین دانشگاه دوره های ارشد و دکترا تعریف کردیم و دوباره وارد فاز آموزش های تئوری شدیم.

جمالی پور با تاکید بر تغییر نگرش آموزشی در آموزش و پرورش، گفت: باید آموزش های خود را در مدارس به سمتی ببریم که دانش آموزان با خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی آشنا بشوند.

وی با اشاره به اهمیت پرورش نیروهای ماهر و متخصص در رشد پیشرفت کشورها، بیان کرد: کشورهایی که امروز در زمینه فناوری و توسعه پیش رو هستند، مهارت را در راس امور خود قرار داده اند و نظام های آموزشی آنها در خدمت مهارت آموزی قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه با وجود پیشرفت های علمی ثبت شده در کشور در بخش آموزش های مهارتی به اهداف مورد نظر دست پیدا نکرده ایم، ادامه داد: متاسفانه توجهی به هزینه کرد در بخش تربیت نیروی انسانی و ماهر نداریم.

استاندار قزوین، مهم ترین چالش پیش روی بخش خصوصی را ضعف مهارت دانست و گفت: بخش خصوصی باید به این درک و واقعیت واقف شود که هزینه و سرمایه گذاری در مهارت ضروری است و این مهم می تواند برای بنگاه های اقتصادی ارزش افزوده ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز