خبرگزاری کار ایران

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت:

بیش از ۷ هزار خانه نسقی در شهر رشت وجود دارد / ۱۴۰۰ کیلومتر اگوی قدیمی در داخل شبکه فاضلاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۷۷۵

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت با بیان اینکه چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد املاک رشت نسقی هستند گفت: بیش از ۷ هزار خانه نسقی در شهر رشت وجود دارد.

به گزارش ایلنا از رشت،محمود امیری ساخت و ساز در املاک نسقی را مشکلی بزرگ در شهر رشت خواند و با بیان اینکه خدمات‌رسانی به این محدوده‌ها با مشکلات فراوانی همراه است گفت: ساخت و سازها در زمین‌های نسقی و احداث ساختمان‌های چند طبقه در کوچه‌های تنگ و باریک را یکی از مشکلاتی که در شهر رشت وجود دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت ابراز داشت: وقتی با چنین تراکم جمعیتی و ساخت‌ و سازهایی در شهر مواجه می‌شویم بدون شک مشکلاتی هم در حوزه آب و فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی به وجود می‌آید.

وی هماهنگی‌هایی که بین این اداره و شهرداری رشت برای حل و فصل مشکلات هدایت آب‌های سطحی و فاضلای برخی مناطق شهر انجام شده است را مورد اشاره قرار داد و افزود: به زودی در مورد نحوه اجرای فاضلاب یا هدایت آب‌های سطحی در کوچه آزادگان پشت ترمینال با شهرداری منطقه سه توافقاتی انجام می‌شود.

امیری تعیین تکلیف املاک نسقی در شهر رشت را توسط مسئولان ذیربط لازم و ضروری دانست و با تاکید بر اینکه بیش از هفت هزار خانه نسقی در این شهر وجود دارد اضافه کرد: اگر این کار انجام بشود دیگر دستگاه‌های اجرایی مانند آب و فاضلاب برای انجام تکالیف و مأموریت‌های خود دچار مشکل نمی‌شوند.

وی تعامل بین دستگاه‌های مختلف مانند شهرداری، اداره آب و فاضلاب و نهادهای دیگر برای مواجهه با معضل ساخت و ساز در زمین‌های نسقی شهر رشت را مورد تاکید قرار داد و گفت: در جاهایی که مشکلات قانونی وجود ندارد بین شرکت آب و فاضلاب و شهرداری به ویژه در بحث فاضلاب و هدایت آب‌های سطحی تعاملی بسیار خوب وجود دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت از وجود هزار و ۴۰۰ کیلومتر اگوهای قدیمی در داخل شبکه فاضلاب شهر رشت خبر داد و ابراز داشت: برای نگهداری این شبکه هماهنگی خوبی بین این شرکت و شهرداری رشت برقرار است اما طبق قانون مصوبه مجلس ارائه خدمات بایستی با مجوز ارائه دهندگان یا متولیان صدور پروانه ساخت انجام شود.

امیری با بیان اینکه شهرداری مجبور است طبق قوانین خود که مصوبه مجلس است رفتار کند عدم صدور پروانه ساخت برای املاک نسقی را هم در راستای اجرای همین ضوابط دانست و گفت: با اصلاح قانون و ابلاغ آن به دستگاه اجرایی می‌توان به مردم کمک کرد از طرفی برآوردها حاکی است چیزی حدود ۴۰ درصد املاک رشت نسقی است که باید تعیین تکلیف شوند.

وی به قانون مصوب مجلس در سال ۹۶ برای املاکی که فاقد پروانه ساخت هستند، اشاره کرد و گفت: طبق این قانون، تسهیلاتی به عنوان انشعاب غیردائم به اهالی و ساکنان املاک نسقی داده می‌شود و حداکثر سه سال هم به مالکان فرصت داده می‌شود تا از طریق ثبت اسناد و شهرداری پیگیر گرفتن سند یا پروانه ساخت و پایان کار باشند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت با بیان اینکه در سفر رئیس دستگاه قضایی به گیلان موضوع املاک نسقی شهر رشت توسط نمایندگان شهر رشت مطرح شده است خاطرنشان کرد: حتی ما با دادگستری و دادستانی و تمام ارگان‌های دخیل در این مورد جلساتی هم  داشتیم و امیدواریم مشکل املاک نسق شهر رشت سریع‌تر حل و فصل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز