خبرگزاری کار ایران

زنگ خطر کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد باز هم به‌صدا در آمد

وضعیت زرد و نارنجی در 9 شهرستان کهگیلویه و بویر احمد/ مراجعه 664 نفر به مراکز درمانی در یک روز /افزایش 15 درصدی مراجعه‌کنندگان در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۷۴۹

وضعیت کرونایی 3 شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد از زرد به نارنجی و 6 شهرستان از آبی به زرد تغییر یافت که این آمار نشان می‌دهد، خطر جدی است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون بیش از ۱۸۴ هزار نفر به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده‌اند که ۱۱ هزار و ۷۱۱ نفر بستری شده و از این تعداد ۱۱ هزار ۵۷۲ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در روز گذشته ۶۶۴ مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی در استان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه در هفته گذشته ۱۵ درصد افزایش مراجعه کنندگان را شاهد هستیم.

پرویز یزدان‌پناه گفت: هم‌اکنون ۱۲۹ قطعی و مشکوک در بیمارستان‌های استان بستری که ۳۸ نفر از این بیماران کرونایی قطعی و ۹ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان‌پناه با بیان اینکه بیش از ۲۴ هزار از افراد مبتلا به کرونا در استان به بهبودی کامل رسیده‌اند، ادامه داد: تعداد ۱۲۱۸ نفر از مبتلایان به کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی تعداد تست‌های انجام شده در مراکز آزمایشگاهی استان را ۸۵ هزار و ۵۳۵ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۷۳ هزار ۵۸۰ نمونه تست سریع و ۱۱ هزار ۵۵۵ نمونه تست پی سی آر انجام شده است.

وی میانگین سنی مبتلایان به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۴۲ سال عنوان کرد و افزود: شهرستان بویراحمد با ۱۸۹ مورد فوتی بیشترین تلفات مرگ و میر ناشی از کرونا را در استان داشته است.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز