خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان:

طرح حذف دفترچه‌های کاغذی در قزوین اجرا می‌شود/ انجام هماهنگی‌های لازم با بیمه‌های تکمیلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۷۰۷

مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای اسفند ماه سال جاری طرح حذف دفترچه های کاغذی درمان تامین اجتماعی همزمان با سراسر کشور در استان قزوین اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد صادق بابایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: طرح حذف دفترچه‌های کاغذی درمان تامین اجتماعی و ارائه نسخه های الکترونیکی از ابتدای اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در استان قزوین کلید می خورد.

مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بیان کرد: با اجرای طرح حذف دفترچه‌های کاغذی امکان دریافت خدمات درمانی بیمه شدگان در استان از ۷۰۰ مرکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی بدون ارایه دفترچه از اول اسفند ماه امسال فراهم می شود.

بابایی با بیان اینکه بیمه شدگان با ارائه کد ملی خود می توانند از مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی اعم از مطب پزشکان، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیکی خدمات دریافت کنند، افزود: افرادی که به تازگی اقدام به تهیه دفترچه درمان کاغذی کردند کماکان تا اتمام برگه های دفترچه امکان دریافت خدمات با دفترچه را خواهند داشت.

این مسئول گفت: با حذف دفترچه های کاغذی درمان تامین اجتماعی، پزشکان برای مراجعه کنندگان نسخه الکترونیکی صادر می کنند و داروخانه ها نیز با دریافت کد ملی شخص بیمه شده داروی مورد نظر را به آنها ارایه می کنند.

وی، گام برداشتن به سمت دولت الکترونیک، کاهش هزینه های درمانی تامین اجتماعی و همچنین ایجاد سابقه درمانی بیماران و رویت آن از سوی پزشکان در هرکجای کشور و یا دنیا برای تشخیص بهتر و جلوگیری از تکرار آزمایشات، تداخل و مصرف داروهای بی مورد را از مزایای الکترونیکی شدن نسخه های پزشکی و حذف دفترچه های کاغذی عنوان کرد.

این مسئول اضافه کرد: ارایه نسخه های الکترونیکی موضوع جدیدی نیست و از سال ۹۷ در مراکز درمان مستقیم تامین اجتماعی برای برخی بیماران تحت پوشش مانند دیابتی ها و افراد دارای مشکلات قلبی قابل ارایه بود اما اکنون با حذف کامل دفترچه، تمامی مراکز درمان غیرمستقیم و طرف قرارداد شامل مطب پزشکان، پارکلینیک ها مانند آزمایشگاه ها، مراکز تصویربرداری، سونوگرافی ها و فیزیوتراپی ها و داروخانه ها نیز این طرح را اجرا خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان یادآور شد: در ماه گذشته ۸۵ هزار نسخه الکترونیکی در استان تولید شد که با حذف کامل دفترچه های درمانی این رقم به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

بابایی ادامه داد: با بیمه‌های تکمیلی نیز هماهنگی لازم به عمل آمده است تا با اجرای این طرح، بیمه شدگان مشکلی در دریافت وجه هزینه های پزشکی انجام شده نداشته باشند.

به گفته وی، در صورت قطعی موقت سامانه یا اینترنت، پزشکان و مراکز طرف قرارداد به جای نسخه الکترونیکی امکان ارایه نسخه با سربرگ را خواهند داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: افرادی که هنوز کارت ملی دریافت نکرده اند با شماره شناسنامه امکان دریافت خدمت و نسخه الکترونیکی را خواهند داشت و همچنین نوزادان تا سن یک ماهگی با کد ملی مادر خدمات دریافت می کنند و اتباع خارجی نیز با کد ۱۰ رقمی کارت اقامت خود امکان دریافت خدمات را خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز