خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری اصفهان خبر داد:

ممنوعیت سفر از شهرهای زرد و نارنجی به اصفهان در نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۷۰۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: امکان پذیرش مسافر نوروزی از شهرهای قرمز و نارنجی و مسافرت به این شهرها وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت‌اله غلامی اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروز ۱۴۰۰ تحت شرایط ویژه، محدود و با رعایت موازین بهداشتی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط سفر به استان اصفهان با رزرو قبلی امکان‌پذیر خواهد بود، افزود: امکان پذیرش مسافر از شهرهای قرمز و نارنجی و مسافرت به این شهرها وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: همچنین در ایام ‌نوروز هر استان یا شهری که در وضعیت قرمز یا نارنجی قرار گرفت، ممنوعیت سفر به اصفهان خواهد داشت و پیش فروش بلیط و رزرو قبلی مسافر آن شهر نیز منتفی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پذیرش مسافر توسط هتل‌ها، مهمانپذیرها و مهمانسراهای دستگاه‌های دولتی با ظرفیت محدود و دریافت گواهی ایمن از بهداشت امکان‌پذیر خواهد بود.

غلامی اضافه کرد: در خصوص کمپ‌ها بسته به نظر شهرداری اصفهان و با تایید مکان‌ از طرف بهداشت استان و همچنین در خصوص ظرفیت برخی مدارس تازه‌ساز که از نظر بهداشتی امکانات بسیار خوبی را می‌توانند برای مسافر فراهم کنند نیز با بررسی آموزش و پرورش و تایید مکان توسط مراجع بهداشتی در جلسه بعدی تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین بوم‌گردهای استان اصفهان نیز موظف هستند با معرفی مراکز و ظرفیت‌های بهداشتی خود به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دریافت تایید بهداشت نسبت به جذب مسافر اقدام کنند.

معاون استاندار اصفهان گفت: مرکز بهداشت استان نیز تا دهم اسفند وضعیت مراکزی را که برای سفرهای نوروزی لازم است تاییدیه و گواهی ایمن دریافت کنند، مشخص خواهد کرد تا بر اساس تعداد مکان و ظرفیت نهایی اقدام به جذب مسافر شود.‌

وی در خصوص کنترل مبادی ورودی سفر اظهار کرد: امسال نیز ارتش، سپاه، بسیج، هلال احمر و بهداشت با بهره‌گیری از ظرفیت فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، در این خصوص اقدام ‌خواهند کرد.

غلامی ادامه داد: همچنین کنترل ورودی به استان در پایانه‌ها، راه آهن و فرودگاه‌ انجام خواهد شد و امکان جذب مسافر از شهرهای قرمز منتفی خواهد بود.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها و صدا و سیمای استان در خصوص ظرفیت‌ها و شرایط سفر امسال لازم است اطلاع‌رسانی مناسبی از ۱۵ اسفند از طریق زیرنویس در شبکه‌های سراسری و استانی و همچنین انجام مصاحبه با مسئولان سفر استان، داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز