خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز:

تدفین 4 هزار متوفی کرونایی در تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۶۷۵

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه جاری 9 هزار متوفی در تبریز و حومه دفن شده اند که از این تعداد، نزدیک به چهار هزار نفر را اموات کرونایی تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، فرخ جلالی در دیدار مدیران و جمعی از روحانیان شاغل در سازمان آرامستان‌های شهرداری با امام جمعه تبریز افزود: در اوج بحران کرونا رقم متوفیان این بیماری فقط در تبریز به روزانه 45 نفر بالغ شده بود، اما با اعمال محدودیت های اخیر این رقم به کمتر از 5 نفر در روزهای گذشته رسیده است.

وی با اشاره به زحماتی که پرسنل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز از آغاز بحران کرونا تاکنون متحمل شده اند، افزود: علاوه بر تغسیل و تدفین اموات کرونایی تبریز، حدود800 متوفی کوید19 سایر شهرستانها نیز توسط همکاران این سازمان تغسیل و برای دفن به شهرهای خود منتقل شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت های امام جمعه تبریز قدردانی کرد و گفت: رهنمودهای جنالعالی در اعزام کارشناسان مذهبی و نظارت بر رعایت اصول شرعی، تقدیر مقام معظم رهبری و سربلندی نام تبریز را در پی داشت.

وی در ادامه گفت: تبدیل وضعیت غسالان، غساله ها و پرسنل روزمزد، رضایتمندی و انگیزش بیشتر پرسنل خدوم آرامستان های تبریز را در پی داشت.

فرخ جلالی با تاکید بر اینکه تکریم اموات مسلمین در اولویت کاری این سازمان است تصریح کرد: در طول بحران کوئید 19 تمام اصول شرعی، بهداشتی و انسانی در تغسیل، تکفین و تدفین اموات کرونایی رعایت شده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز همچنین به مساعدت ویژه شورای شهر و شهردار تبریز برای کاهش هزینه های کفن و دفن اموات کرونایی اشاره کرد و افزود: تبریز تنها کلانشهری است که به منظور کاهش آلام بازماندگان، تسهیلات حداکثری برای تدفین اموات کرونایی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز