خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان خبر داد:

توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۶۳۲

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از سرعت گرفتن کشت‌های گلخانه‌ای در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم شیرانی گفت: کم آبی، تغییر اقلیم، بازگشت سریع سرمایه، صرفه جویی در منابع انرژی و اشتغال مستقیم ۱۰ نفر در هر هکتار از جمله عوامل گرایش کشاورزان به کشت‌های گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: ۱۰ مجتمع گلخانه‌ای به مساحت ۱۰۰ هکتار در کارگروه اشتغال با ۴۰۰ میلیارد تومان مصوب شده و ۱۶۰ گلخانه انفرادی هم با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان درحال ساخت و راه اندازی است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: هم اکنون ۱۰۰ گلخانه به مساحت ۳۰ هکتار و با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان فعال هستند که از این سطح سالانه ۱۰ و نیم میلیون گل شاخه بریده، سه هزار و ۵۰۰ تُن صیفی و سبزی، ۱۵۰ تُن توت فرنگی و یک میلیون اصله نهال برداشت می‌شود.

کارشناس مسئول گلخانه‌های جهاد کشاورزی استان هم گفت: ارتفاع دو هزار متری چهارمحالو بختیاری از سطح دریا مهمترین عامل کیفیت محصولات گلخانه‌ای استان است که همه محصولات تولیدی از این گلخانه‌ها را شاخص کرده است.

رئیسی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده سازمان جهاد کشاورزی در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و استقبال روزافزون کشاورزان جوان، به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی از این نوع کشت، در پنج سال آینده چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های مطرح در کشت‌های گلخانه‌ای خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز