خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

توجه به فناوری در حوزه کشاورزی کیفیت و بهره وری تولید را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۵۸۶

استاندار آذربایجان شرقی گفت: توجه به مکانیزاسیون و استفاده از فناوری‌های روز در بخش کشاورزی، کیفیت و بهره‌وری تولید را افزایش داده و ارزش افزوده بیشتری در این بخش به همراه خواهد داشت.

به گزارس خبرنگار ایلنا از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، گفت: اتخاذ تدابیر مناسب عملیاتی با محوریت فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی، از اساسی‌ترین نیازهای این بخش است و خروجی جلسات مربوط به بخش کشاورزی باید موثرتر باشد.

وی خواستار توجه بیشتر کشاورزان و سازمان‌های مردم‌نهاد این حوزه به استفاده از بذر، نژاد و فناوری‌های روز دنیا شد و ادامه داد: توجه به این موضوعات، کیفیت و بهره‌وری تولید را افزایش داده و ارزش افزوده بیشتری برای استان به همراه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با انتقاد از زمان‌بر بودن استعلام‌های مربوط به بخش کشاورزی در دستگاه‌های‌اداری، گفت: برخی از فرآیندهای فعلی استعلام از دستگاه‌های دولتی، سنخیتی با موضوع کشاورزی ندارد که باید اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: اخذ مجوز ساخت برای کشاورزی از سال‌های گذشته به رویه‌ای غلط و غیرضروری تبدیل شده است و بر این اساس، هرگونه فعالیت کشاورزی، از این پس معاف از اخذ پروانه ساخت خواهد بود و کشاورزانی که علاوه بر کشاورزی، اقدام به احداث بنا می‌کنند باید مراحل قانونی اخذ مجوز ساخت را طی کنند.

پورمحمدی خواستار توجه اتاق بازرگانی و فعالان حوزه کشاورزی به موضوع  کشاورزی قراردادی در استان و تجمیع اراضی کشاورزی شد و افزود: این موضوع باید با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و مشارکت جدی سایر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی انجام شود و در گام اول به صورت پایلوت در یکی از شهرستان‌های استان اجرا شود.

وی همچنین از نبود اختیار کافی در استان در موضوعات مختلف، بی‌توجهی به نظام جامع برنامه‌ریزی و لزوم ارجاع مصوبات استانی به دستگاه‌های ملی گلایه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز