خبرگزاری کار ایران

شریف زاده مطرح کرد؛

تجمع کرونا در ۷ شهرستان خراسان جنوبی از شاخص‌کشوری بالاتر رفت/ ‌ وضعیت نارنجی در قائن

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۵۳۲

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی اظهار کرد: میزان بروز تجمعی هفت شهرستان این استان از شاخص کشوری بالاتر و تنها در چهار شهرستان خوسف، درمیان، سربیشه و نهبندان، میزان بروز تجمعی از شاخص کشوری پایین تر است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا شریف زاده، امروز یکشنبه ۲۶ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: میزان بروز تجمعی کرونا در استان ۱۸۵۷ در صد هزار نفر جمعیت است که نسبت به شاخص کشوری که ۱۷۶۹ در صد هزار نفر جمعیت است ۸۸ واحد بالاتر است.

وی افزود: نسبت مرگ و میر در استان ۴.۹ درصد و شاخص کشوری ۳.۹ درصد که یک درصد نسبت به شاخص کشوری بالاتر هستیم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی بیان کرد: میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی در استان ۹۰.۵ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که نسبت به شاخص کشوری ۶۹.۲ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است ۲۱.۳ واحد بالاتر هستیم.

وی در خصوص رتبه بندی شهرستان‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۲۴۲۸ در صد هزار نفر جمعیت در رتبه اول، شهرستان سرایان با میزان بروز تجمعی ۲۲۴۷ در رتبه دوم، شهرستان فردوس با میزان بروز تجمعی ۲۱۸۹ در رتبه سوم، شهرستان قاین با میزان بروز تجمعی ۲۱۷۶ در رتبه چهارم، شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی ۲۱۳۵در رتبه پنجم، شهرستان زیرکوه با میزان بروز تجمعی ۱۸۴۵ در رتبه ششم، شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۱۷۸۸ در رتبه هفتم، شهرستان خوسف با میزان بروز تجمعی ۱۲۹۸ در رتبه هشتم، شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی ۱۲۸۵ در رتبه نهم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی ۱۲۷۶ در رتبه دهم و شهرستان نهبندان با میزان بروز تجمعی ۱۲۱۰ در رتبه یازدهم قرار دارد.

شریف زاده ادامه داد: میزان بروز تجمعی هفت شهرستان خراسان‌جنوبی از شاخص کشوری بالاتر و تنها در چهار شهرستان خوسف، درمیان، سربیشه و نهبندان، میزان بروز تجمعی از شاخص کشوری پایین تر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خصوص آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان گفت: شهرستان قاین در وضعیت نارنجی(پرخطر)، شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، فردوس و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان‌های خوسف، درمیان، بشرویه، سرایان، سربیشه و طبس در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند.

شریف زاده خاطرنشان کرد: روند پیش بینی بر اساس هفته‌های گذشته نشان می‌دهد که یک روند افزایش آرامی در موارد مثبت و بستری در بیمارستان‌های سطح استان وجود دارد و شهرستان قاین در دو هفته اخیر بالاترین میزان بروز موارد جدید را در استان داشته که امیدواریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها، از این روند افزایشی بتوانیم پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز