خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز:

اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی برای اشتغال معتادان پس از درمان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۲۵۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: به هر تعداد از افراد معتادی که بهبود یافته‌اند و یک‌سال از درمان آنان گذشته با تایید بهزیستی استان‌۵۰ میلیون وام داده می‌شود تا بتوانند برای خود اشتغالزایی کنند.

به گزارش ایلنا از البرز، نورمحمد فردی در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد که در سالن معاونت سیاسی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از خطراتی که جوانان ما را تهدید می‌کند مسئله اعتیاد و مواد مخدر است که متاسفانه در نوک حمله این مواد مخدر جوانان هستند.

وی افزود: دستگاه‌های ذیربط در امر مبارزه با اعتیاد مواد مخدر باید علاوه بر آموزش اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

 وی با بیان اینکه در هر کاری پیشگیری مقدم بر درمان است، افزود: اما در بحث آسیب های اجتماعی،  پیشگیری حساس‌تر و مهم‌تر و کارسازتر است.

معاون استاندار تصریح کرد: مقابله درست با پدیده شوم اعتیاد که زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی است از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: بهترین راهکار برای پیشگیری و مقابله با گسترش اعتیاد به مواد مخدر در استان به عنوان مشکل اساسی اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی امروز جامعه، اجتماعی کردن امر مبارزه با این بلای خانمان‌سوز است که عزم و همت عمومی را می‌طلبد که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی مثل دانه‌های تسبیح به هم پیوسته هستند، اضافه کرد: خلاقیت یکی از عنصرهای اصلی در حوزه مبارزه با پدیده قاچاق و مواد مخدر است ، شیوه‌های برخورد با انواع مواد مخدر نیاز به تغییر رویکرد با نگاه آسیب شناسانه دارد.

فردی با بیان اینکه هر چند خودم به شخصه اعتقاد دارم که اراده هر شخص می تواند در سالم سازی و بهبود افراد بسیار تاثیرگذار باشد، گفت: اگر همه امکانات درمانی،  بهداشتی و اشتغال فراهم شود ولی اشخاص اراده لازم را برای سلامت خود نداشته باشند در کمترین مدت شخص دوباره  آلوده می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: مصرف مواد مخدر زمینه‌ای برای بروز سایر آسیب‌های اجتماعی است و آگاهی، پیشگیری و اجتماعی کردن اصلی ترین راهبرد در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد است.

فردی با بیان اینکه نکته مهم و قابل توجه این است که دو دیدگاه در جامعه وجود دارد بعضی ها می گویند معتاد مجرم است و بعضی ها می گویند معتاد بیمار است، تصریح کرد: سیاست کلی بر این است که معتاد بیمار است بنابراین برای سلامت بیمار باید ساز و کارهای خاص خودش را فراهم کنیم که هم درمان صورت بگیرد و هم آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

وی افزود: در همین راستا در استان برنامه‌ریزی های لازم با مرکز شورای هماهنگی مواد مخدر کشور  انجام شده تا آموزش‌های حرفه‌ای در زندان ها و جامعه هدف برای معتادان صورت گیرد به طوری که تاکنون آموزش های دوره ای برای مردان و زنان معتاد برگزار شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این راستا معتادان آموزش دیده بعد از ترخیص، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی از محل بهزیستی بدون سود و با کارمزد ۴ درصد دریافت می کنند.  

معاون استاندار تاکید کرد: تمام ادارات ذیل شورای هماهنگی مواد مخدر موظفند هر کدام کارهای مربوط به خود را در همه امور از جمله دستگیری درمان،  آموزش و  اشتغال را انجام دهند و هیچگونه عذری از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.

فردی در پایان گفت: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مواد مخدر استان که هفته گذشته به ریاست استاندار و حضور تمام مسئولین برگزار شد، تصمیمات مناسبی اتخاذ شد و مقرر گردید از روز شنبه 25 بهمن ماه سال جاری توسط نیروی انتظامی با هماهنگی دستگاه قضایی و بهزیستی و همچنین شورای هماهنگی مواد مخدر، معتادان متجاهر جمع آوری شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز