خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

ورود کرونای انگلیسی به قزوین شرایط را سخت‌تر می‌کند/نظارت‌ها آن‌گونه که باید اتفاق نمی افتد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۱۲۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با توجه به ورود کرونای انگلیسی به استان قزوین شرایط مهار این بیماری از قبل سخت تر و پیچیده تر می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار امروز در  جلسه ستاد مقابله با کرونا استان قزوین، اظهار کرد: شخص فوت شده بر اثر کرونای انگلیسی در آبیک، هیچ گونه تماسی با خارج از کشور نداشته است و این مهم نشان می‌دهد که ویروس جهش یافته بدون روادید و گذرنامه وارد ایران شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به سفر بدون ویزای ویروس انگلیسی به ایران، افزود: در یک سال گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشته ایم ولی اگر شرایط آینده مدیریت نشود وضعیت سخت تری را پیش رو خواهیم داشت.

نامدار ادامه داد: سرعت شیوع و میزان سرایت ویروس جهش یافته انگلیسی حداقل 5 برابر بیشتر از ویروس کرونا بوده که در میزان فوت هم تاثیرگذار است، البته اینکه کرونای انگلیسی در یک شهروند قزوینی مشاهده شود که هیچ ارتباطی با خارج از کشور نداشته است، شرایط را پیچیده تر می‌کند.

وی اضافه کرد: مراسم مذهبی مانند نماز جمعه، عروسی، عزا و تمامی برنامه های تنظیم شده در فضای بسته باید بین ۳۰ تا ۵۰ نفر برگزار شود و دستورالعمل های بهداشتی با دقت بیشتری اجرا شود.

این مسئول با بیان اینکه احساس می شود نظارت‌ها آن گونه که باید و شاید اتفاق نمی افتد، تصریح کرد: به طور مثال رستوران ها قرار بود با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند ولی براساس گزارش‌ها شاهد فعالیت آنها با تمامی ظرفیت هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: نسبت به چندماه گذشته، استفاده نکردن از ماسک به ۴۹ درصد و استفاده از تاکسی و اتوبوس از ۶ درصد به ۱۲ درصد رسیده و برگزاری عروسی در سطح استان ۲۰ برابر بیشتر شده است که به هیچ وجه مطلوب نیست.

نامدار با بیان اینکه حضور در بازار و مراکز خرید به شدت افزایش داشته است، افزود: در استان قزوین فقط شهرستان آوج در وضعیت آبی و تمامی شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند و در تمامی شهرستان ها روند بستری بیماران رو به افزایش است.

وی در پایان اضافه کرد: از تمامی مسئولان درخواست داریم که محدودیت های شبانه با دقت بیشتری اعمال شود و فعالیت های ورزشی و تمامی همایش ها تعطیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز