خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

افتتاح نوزدهمین مدرسه بنیاد برکت در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۱۰۷

نوزدهمین مدرسه بنیاد برکت در قزوین امروز با حضور مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین و جمعی از مسولان در روستای زویار در ناحیه یک قزوین به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عسگرعلی جوانبخت مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین در مراسم افتتاحیه نوزدهمین مدرسه بنیاد برکت در قزوین، اظهار کرد : بنیاد برکت در ساخت مدرسه به‌ویژه در مناطق محروم استان به خوبی ورود کرده است و همکاری خوبی در این بخش دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان  با اشاره به فعالیت بنیاد برکت از سال ۹۰ تاکنون در سطح استان، افزود: ساخت مدارس برکت با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته کشور، تحولی اساسی و امیدوارکننده را در میان ساکنان این مناطق به وجود آورده است.

جوانبخت ادامه داد: تاکنون ۱۹ مدرسه در سطح استان به همت بنیاد برکت ساخته شده که بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های ساخت آنها از این بنیاد تأمین شده است.

 وی افزود: در حال حاضر ۱۹ مدرسه بنیاد برکت با ۶ کلاس درس در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و ۳۴۰ مترمربع زیربنا با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول از مقاوم سازی بیش از ۷۷ درصد مدارس استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۳ درصد مدارس دیگر نیاز به تخریب یا مقاوم سازی دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با بیان اینکه خیران مدرسه ساز در ساخت و تجهیز مدارس کمک‌حال این اداره کل هستند، تصریح کرد: هر مدرسه‌ای که توسط خیران ساخته شود نام آن مدرسه به نام آن خیر ثبت می‌شود.

جوانبخت با بیان اینکه هم اکنون قدمت مدارس استان قزوین ۲۵ تا ۳۰ سال است که نیاز به بازسازی و مرمت دارند،افزود: امسال هفت پروژه با ۶۰ کلاس درس، هشت هزار متر زیربنا و ۳۱ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

استان قزوین دارای ۲ هزار واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز