خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا:

۶۱ درصد علت ابتلا به کرونا در همدان ارتباطات خانوادگی است/ 7 شهر همدان در وضعیت زرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۰۸۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان اعلام کرد: ۶۱ درصد علت ابتلا به کروناویروس در استان همدان ارتباطات خانوادگی است.

به گزارش ایلنا از همدان، رشید حیدری مقدم شنبه ۲۵ بهمن ماه در جلسه ستاد استانی کروناویروس همدان، اظهار کرد: شهرستان های اسدآباد، فامنین و کبودراهنگ در وضعیت آبی کرونایی و سایر شهرستان ها شامل همدان، رزن، درگزین، تویسرکان، ملایر، بهار و نهاوند در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته میزان مرگ و میر کرونا در استان همدان حدود صفر تا یک بوده است که البته این شرایط پایدار نیست و بستگی به رعایت پروتکل ها دارد، افزود: به طور میانگین ۳۴ درصد علت ابتلا به کروناویروس شرکت در اجتماعات و ۶۵ درصد ارتباطات خانوادگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در ادامه بیان کرد: اجرای طرح سردار شهید سلیمانی در استان با همکاری سپاه و بسیج به صورت ویژه در حال اجراست و نتایج بسیار خوبی داشته به طوریکه تاکنون ۱۷ هزار خانوار پوشش داده شده است.

حیدری مقدم در پایان بیان کرد: ۲۳۵ دُز واکسن کرونا به استان همدان اختصاص داده شده و براساس اولویت ها در حال انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه گروه های پرخطر در کنار کادر بهداشت و درمان از اولویت های واکسیناسیون هستند، ضمن تقدیر از همراهی و همکاری خوب مردم با ستاد استانی کرونا در رعایت پروتکل ها گفت: هم اکنون میزان رعایت پروتکل ها در استان ۸۴ درصد است که نیاز است تلاش کنیم این میزان افزایش پیدا کند.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه ۶۵ درصد علت اصلی ابتلا به کرونا ارتباطات خانوادگی است که از همه مردم می خواهیم اجازه ندهند آمار ابتلا و فوت بیشتر شود، خاطرنشان کرد: سازمان صمت و اتحادیه ها نسبت به رعایت پروتکل ها در واحدها و مغازه ها با توجه به خرید آخر سال اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز