خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس استان قم :

هشدار پلیس درباره سرقت با اپلیکیشن شاد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۰۶۹

رئیس پلیس استان قم گفت: کلاهبرداران در کمین دانش آموزان هستند تا بتوانند از طریق اپلیکیشن شاد دانش آموزان را فریب دهند.

به گزارش ایلنا، علی موالی تاکید کرد: پیام‌های جعلی که در فضای مجازی به دانش‌آموزان در راستای بروزرسانی اپلیکشین شاد ارسال می‌ شود فریبی برای به سرقت رفتن اطلاعات گوشی دانش‌آموزان است.

موالی اظهار کرد: اخیرا شاهد ارسال پیامک‌هایی با عنوان "به روز رسانی اپلیکیشن شاد" از سوی هکرها به دانش‌آموزان هستیم، در این پیام‌ها از دانش‌آموزان خواسته شده تا اپلیکیشن شاد خود را به روز کرده در غیر این‌ صورت اپلیکیشن شاد آنها غیر فعال شده و دیگر خدماتی به آنها ارائه نمی‌شود.

وی افزود: پیام‌هایی که از سوی مجرمان سایبری برای دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی ارسال می‌شوند هدف آنها چیزی جزء سرقت اطلاعات گوشی نیست.

موالی ادامه داد: دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها، اصلا به این پیام‌ها توجه نکرده و به لینک‌های ارائه شده در این پیام‌ها مراجعه نکنند، چرا که احتمال آلودگی سیستم آنها به بدافزارهای مخرب، جاسوسی و جعلی وجود دارد و تمام اطلاعات گوشی اعم از پیامک‌ها، مخاطبین، عکس‌ها و... به سرقت خواهد رفت.

رئیس پلیس فتا استان قم از دانش‌آموزان و خانواده‌ها درخواست کرد برای به روز رسانی اپلیکیشن شاد به سایت وزارت آموزش ‌و پرورش مراجعه کرده و از به روزرسانی کردن از طریق لینک‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر ارسال می‌شود خودداری کنند.

وی به مدیران مدارس توصیه کرد در گروه‌های درسی دانش آموزان در اپلیکیشن شاد در خصوص به سرقت رفتن اطلاعات گوشی تحت عنوان به روز رسانی اپلیکیشن شاد اطلاع رسانی کنند، تا دانش‌آموزان طعمه هکرها نشوند.

موالی خاطرنشان کرد: در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس https:‎//www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز