خبرگزاری کار ایران

ایلنا از دوگنبدان گزارش می دهد:

بهره برداری 1800 واحد مسکونی در بافت فرسوده گچساران/ سفر نوبخت به گچساران

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۰۶۶

طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1393 به یکی از مهم‌ترین پروژه های ملی در کشور تبدیل شد.

به گزارش ایلنا از گچساران، این طرح، نوسازیِ سه هزار و 700 واحد مسکونی با جمعیت 25 هزار نفر در محله‌های مسکونی رادک، لبنان، کیامرثی و سادات را فراهم کرد.

تا مردادماه سال 96 بیش از 35 درصد جمعیت گچساران در بافت متراکم فرسوده ساکن و بیش از 30 مسئول کشوری، با دعوت تاجگردون نماینده وقت این حوزه انتخابیه از بافت فرسوده دوگنبدان بازدید و در همان سال هم قرار بر این شد که سالانه هزار واحد در این محلات بازسازی و نوسازی شود.

طبق آمار ارائه شده از طرف ستاد باز آفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان، بیشترین خانواده‌های ساکن در این بافت، تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی هستند.

رینگِ بافت فرسوده از خیابان سعدی شروع و به فلکه محله سادات ختم می شود.

رئیس ستاد بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران از اجرای عملیات ساماندهی  بافت فرسوده این شهر از خیابان سعدی به فلکه محله سادات خبر داد و اظهارداشت: عملیات عمرانی این پروژه طی سه سال پیش شروع و از محل اعتبارات استانی، نفت و ملی تخصیص اعتبار یافت.

" محمدمراد راغپور " به ایلنا در دوگنبدان گفت:‌ این پروژه در سال جاری با تزریق 10 میلیارد تومان فعالیت جدی خود را شروع و تاکنون پنج میلیارد تومان آن جذب و هزینه شده است.

وی با تشریح چگونگی اعتبارات تخصیص یافته به پروژه رینگِ بافت فرسوده، خاطرنشان کرد:‌ از سه سال گذشته تاکنون و از محل اعتبارات استانی، نفت و ملی، 19 و نیم میلیارد تومان از بودجه تخصیص یافته جذب شده و البته مجموع اعتبار پیش بینی برای تکمیل آن 37 میلیارد تومان است.

رئیس ستاد بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان افزود:‌ طول مسیر طرح رینگِ بافت فرسوده، هزار و 600  متر بوده که از خیابان سعدی مقابل ستاد بازسازی شروع و تا میدان محله سادات ادامه دارد.

راغپور از خرید و تخریب 180 منزل مسکونی باهدف سرعت بخشی به اجرای پروژه احیای بافت فرسوده دوگنبدان هم خبرداد و یادآورشد: شش پیمانکار با فعالیت 40 کارگر این پروژه عمرانی را هدایت می کنند.

وی گفت: هزینه خرید منازل مسکونی در محدوده رینگِ بافت فرسوده دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران توسط شهرداری به مبلغ 10 میلیارد تومان و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به مبلغ 2 میلیارد تومان به صاحبان منازل مسکونی در بافت پرداخت شده است.

سفر نوبخت به گچساران در اسفندماه جاری

این مسئول بافت فرسوده گچساران از سفر احتمالی " محمدباقر نوبخت" رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و " علیرضا تابش " رئیس بنیاد مسکن برای افتتاح پروژه بافت فرسوده دوگنبدان تا پایان اسفندماه جاری هم خبر داد.

به گفته راغپور، درصورت فراهم بودن شرایط بویژه شرایط جوی، بخش عمده ای از پروژه تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

رئیس ستاد بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر بهمن ماه سال گذشته نوبخت رئیس برنامه و بودجه و تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، یکهزار و 200 باب منزل در این بافت بازسازی و افتتاح شد که برای سفر پیش روی این دو مسئول در نظر داریم یکهزار و 800 هزار واحد دیگر را در اختیار صاحبان آنها قرار دهیم.

به گزارش ایلنا از دوگنبدان، 13 منطقه بافت فرسوده در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد احیاء می شود که چهار محله آن در شهر دوگنبدان است.

نوسازی یک هزار و 815 واحد مسکونی و اداری در این طرح انجام می شود.

برای هر واحد مسکونی محلات از پیش تعیین شده 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد 9 درصد و دوره بازپرداخت 12 ساله اعطاء می شود.

دستگاه های اجرایی می توانند زمین ها و ساختمان های فرسوده خود را برای بررسی کارشناسی اجرای طرح های رفاهی عام المنفعه بافت های فرسوده معرفی کنند.

براساس این طرح در صورت تأیید کارشناسان برای ساختمان های اداری 400 تا 700 میلیون ریال وام پرداخت می شود.

دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران با 100 هزار نفر جمعیت در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرگس احمدپور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز