خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

جابه جایی ۱۰ میلیون تن کالا در ۱۰ ماهه امسال در استان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۹۱۵

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از حمل و نقل و جابجایی ۱۰ میلیون تن کالا در ۱۰ ماهه امسال در استان همدان خبر داد.

محمد سرگزی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در همدان، از حمل و نقل و جابجایی ۱۰ میلیون تن کالا در ۱۰ ماهه امسال در  این استان خبر داد و گفت: سیمان، کلینکر، سیب زمینی، شمش آهن، محمولات معدنی شامل سنگ آهن، گندله، هماتیت و محمولات نفتی شامل گازوئیل و بنزین بیشترین کالاهای حمل شده در این مدت بوده است.

محمد سرگزی در خصوص شرح وظایف این اداره اظهار کرد: کلی ترین وظیفه حمل و نقل کالا با اداره حمل و نقل کالا در استان است که علاوه بر اداره حمل و نقل کالا در استان، اداره راهداری شهرستان های استان، انجمن صنفی جابجایی کالا و انجمن صنفی رانندگان کالا در این کار نقش بسزایی دارند.

وی در خصوص انواع کالاهایی که در استان جابجا می شود افزود: برخی کالاهای ثابت استان همچون معادن، سیمان و فولاد توسط شرکت های حمل ونقل معینی جابجا می شوند.

سرگزی ادامه داد: برخی دیگر از کالا مانند چغندر قند، گندم، جو و... نیز موردی و در فصل خاصی جابجا می‌شوند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: در استان همدان یک‌پایانه حمل و نقل کالا داریم که دارای ۱۰4 شرکت حمل و نقل کالاست.

سرگزی در خصوص شیوه حمل و نقل کالا نیز بیان کرد: حمل و نقل کالا به دو روش یا با هماهنگی صاحب کالا و شرکت حمل و نقل و یا برای کالاهای عمده با اعلام بار از مقصد به مبدا انجام می شود.

وی در مورد نرخ گذاری حمل کالا نیز گفت: نرخ نامه ها توسط اداره کالا تنظیم و نرخ نامه ها براساس کالای مورد حمل موردی و سالانه انجام می شود

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان افزود: میزان کالای جابجا شده از استان در ۱۲ ماهه سال ۹۸ نیز ۱۱ میلیون تن بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد: اعزام ناوگان برای حمل اقلام و لوازم بهداشتی از کارخانه‌های تولیدی به مناطق مختلف کشور از جمله اقدامات انجام شده است.

سرگزی همچنین از بررسی 85 پرونده تخلف شرکت‌های حمل کالا در این استان خبر داد وگفت: این پرونده‌ها مربوط به شرکت‌های حمل و نقل کالا واقع در شهرستان‌های همدان، کبودرآهنگ، اسدآباد، بهار و رزن بوده که برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا به کمیسیون ماده ۱۲ ارجاع شده است.

وی گفت: در نشست رسیدگی به تخلفات ماده ۱۲ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در بخش حمل و نقل کالا اظهار کرد: این پرونده‌ها مربوط به شرکت‌های حمل و نقل کالا واقع در شهرستان‌های همدان، کبودرآهنگ، اسدآباد، بهار و رزن بوده که برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا به کمیسیون ماده ۱۲ ارجاع شده است.

سرگزی افزود: عدم رعایت نکات ایمنی در مقوله حمل کالا، عدم پرداخت به موقع کرایه به رانندگان، عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه تنظیم و استفاده از بارنامه و مواردی از این قبیل از جمله این تخلفات بوده است.

وی یادآور شد: همچنین چنانچه در بحث جابجایی و دریافت کالا، هماهنگی‌هایی بین شرکت‌ها و صاحبان بار انجام شود، راننده نباید متضرر شود و طبق قانون راننده وجه حمل کالا را از شرکت صادر کننده دریافت می‌کند.

وی تأکید کرد: رسیدگی به تخلفات ارتکابی شرکت‌های حمل و نقل بار و همچنین رانندگان موجب کاهش مسائل و مشکلات جاده‌ای خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز