خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان خبر داد:

دو طرح بزرگ و ماندگار برای فرهنگیان استان/ افتتاح بزرگترین شهرک آموزشی کشور در بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۵۶۵

استاندار هرمزگان گفت: بخشی از شهرک آموزشی بندرعباس تا مهرماه 1400 افتتاح و امیدواریم با تخصیص اعتبارات و جدیت تا دهه فجر سال آینده نیز به طور کامل به بهره برداری برسد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی در آیین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین شهرک آموزشی کشور در بندرعباس، با بیان اینکه این شهرک آموزشی در قالب 10 فضای آموزشی با اعتبار 400 میلیارد تومان احداث می شود، گفت: 50 درصد منابع مالی این پروژه با کمک بنگاه های اقتصادی و خیران استان تأمین و مابقی منابع اعتباری مورد نیاز برای تکمیل پروژه از محل اعتبارات سازمان نوسازی کشور تأمین می شود.

استاندار هرمزگان با تأکید بر تسریع در انجام این پروژه، عنوان کرد: به منظور تسریع در عملیات احداث این شهرک آموزشی، اجرای هر مدرسه با توجه به وسعت وحجم زیاد پروژه باید توسط یک پیمانکار انجام شود.

همتی با اشاره به دو کار بزرگ در دست اقدام برای مجموعه فرهنگیان استان، اظهار کرد: احداث یک کیلینیک درمانی مجهز و احداث خوابگاه هزار نفره دانشگاه فرهنگیان برای جذب و آموزش معلمان حرفه ای در دستور کار استان قرار دارد که پیش بینی می شود با حمایت وزیر آموزش و پرورش و جذب کمک‌های خیران و بنگاه‌های اقتصادی تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: این شهرک در زمان تعطیل مدارسی می تواند به عنوان یک مرکز تفریحی مورد استفاده قرار بگیرد و در مواقع اظطراری امکان اسکان مردم نیز وجود دارد.

 این شهرک کارکرد چند جانبه خواهد داشت و در زمان تعطیل مدارس می تواند فضای مناسبی جهت استفاده از امکانات ورزشی و تفریحی به عنوان پارک مورد استفاده قرار گیرد. 

ظرفیت احداث بازارچه، درمانگاه، فضاهای ورزشی، مسجد، موزه، آزمایشگاه، پژوهشگاه، هنرکده و کارگاه های آموزشی نمونه ای از ویژگیهای این مدل شهرک است که می تواند به عنوان شهرکی متنوع با ظرفیت‌های جدید ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز