خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس خبر داد:

تحقق صد در صدی وعده‌های اتاق بازرگانی بندرعباس در سال 99 / افتتاح دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی بندرعباس در شرق هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۵۵۰

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس از تحقق قول و وعده‌های اتاق بازرگانی بندرعباس به فعالان اقتصادی در سال 99 خبر داد و گفت: به تمام وعده هایی که به فعالان اقتصادی در سال 99 داده بودیم به صورت 100 درصد جامه عمل پوشاندیم.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمدرضا صفا در این رابطه اظهار کرد: اتاق بازرگانی در حقیقت نقش قلب تپنده اقتصاد استان هرمزگان را ایفا می کند و با توجه به وابستگی کشور به صادرات و واردات محصولات مختلف، نقش این اتاق نیز در اقتصاد استان گسترده است.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی بندرعباس بخش قابل توجهی از اقتصاد استان را در دست دارد و اتاق در واقع محلی برای چانه زنی صاحبان صنایع و تجار با نهادهای قانون گذار و تصمیم گیرنده است.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس ادامه داد: اتاق بازرگانی بندرعباس در دور نهم فعالیت هیات نمایندگان با شعار «اتاق شیشه ای و شفاف برای همه» وارد میدان کارزار شد و توانست با جدیت و تلاش مداوم به تمام وعده‌هایی که به فعالان اقتصادی داده بود جامه عمل بپوشاند.

صفا ادامه داد: راه اندازی دفتر مستقل نمایندگی در بندرلنگه، افتتاح دفتر انجمن خرما، افتتاح دفتر گواهی مبدا در بندر شهید باهنر، افتتاح دفتر کانون زنان بازرگان استان هرمزگان و اکنون نیز راه اندازی دفتر مستقل نمایندگی در شرق استان از جمله اقداماتی بود که به صورت صد در صد به تحقق پیوسته و هر یک از این دفاتر هم اکنون برای خود کارنامه ای درخشان دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس یادآور شد: برای سال جدید نیز برنامه ها و چشم اندازهایی ترسیم کرده ایم که امید است با بهبود وضعیت کرونا در کشور بتوانیم حرکت رو به جلویی داشته باشیم.

صفا همچنین به میزان استقبال فعالان اقتصادی از برنامه های اتاق اشاره و عنوان کرد: ارتباطی که میان اتاق و فعالان اقتصادی در حال حاضر وجود دارد در نوع خود مثال زدنی است و این اعتماد سازی با تلاش فراوان و شفاف سازی حاصل شده است.

وی یادآور شد: پیشرفت فیزیکی 80 درصدی ساختمان در حال احداث اتاق، تحقق رشد 50 درصدی  صدور کارت های بازرگانی و عضویت، افزایش تعداد کمیسیون های تخصصی اتاق به صورت ماهیانه  با توجه به استقبال بسیار خوب بازرگانان، راه اندازی مرکز شتابدهی صادرات، راه اندازی میز قطر، راه اندازی میز اوراسیا،  ارتقا رتبه اتاق در بخش شورای گفتگو از 24 به 13، ارتقا رتبه کلی اتاق از34 به 17 و .... تنها بخشی از عمکلرد اتاق در دور نهم فعالیت هیات نمایندگان تاکنون بوده است.

وی افزود: تلاش هیات نمایندگان در دور نهم برای رسیدن به جایگاه فعلی شبانه روزی بوده و اکنون که از این جایگاه، عملکرد اتاق را ارائه می دهم به جرات می توانم بگویم که اتاق بازرگانی بندرعباس اکنون در تمام نشست های و کارگروه های مهم اقتصادی استان صاحب کرسی ثابت و دارای حق رای می باشد که این جایگاه با تلاش بی وقفه همکاران اتاق  در بخش های مختلف و روحیه مطالبه گری اتاق به وجود آمده است.

صفا گفت: در بخش بین الملل اتاق وارد دور جدیدی از  فعالیت های خود شده و سعی داریم جایگاه استان  را در بازارهای آسیایی و اروپایی تقویت کنیم که برگزاری وبینار معرفی توانمندی ها و پتانسیل های استان هرمزگان  با کشورهای پرتغال، چین، عراق، افغانستان، قزاقستان و ... بخشی از رایزنی های اتاق در بخش بین المللی برای معرفی محصولات استان هرمزگان به کشورهای هدف بوده  که این مهم با همکاری خوب نمایندگی وزارت امور خارجه با اتاق به تحقق پیوسته است.

این مسئول در پایان تاکید کرد: اتاق بازرگانی بندرعباس به عنوان پارلمان بخش خصوصی لحظه ای از تلاش برای رسیدن به اهداف خود که همان رشد اقتصادی استان در بخش های مختلف است دست بر نمی دارد و این مهم جز با همدلی و تعامل بخش دولتی با بخش خصوصی محقق نخواهد شد و امید می رود نهادهای قانونگذار به گونه ای عمل کنند که بتوانند قوانین غیرکارشناسی و فرصت سوز را از میان برداشته و راه را برای فعالین اقتصادی هموار سازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز