خبرگزاری کار ایران

یک فعال حوزه معلولان مطرح کرد:

معیشت سخت معلولان در انتظار تصمیمات دولت و مجلس/ مسئولان عیدی سال ۹۹ مددجویان را عادلانه پرداخت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۴۶۹

یک فعال حوزه معلولان بهزیستی گفت: عیدی سال ۹۹ تمامی مددجویان نهادهای حمایتی باید عادلانه و دقیق طبق یک ماه واریز شود، هرچند که مددجویان با این مبالغ هم شب عید را نمی‌توانند کنار خانواده‌ خوش باشند و شرمنده زن و بچه‌ خود نشوند، اما حق‌شان است که عیدی را به صورت کامل دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، اسماعیل محمدیانی نسب فعال حوزه معلولان و مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد گفت: معلولان و مددجویان بسیاری از سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) پشت نوبت دریافت مستمری قرار دارند و زندگی آنها با آسیب جدی مواجه شده است.

محمدیانی نسب تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید هرچه زودتر بودجه‌ای برای این عزیزان پشت نوبتی مستمری تخصیص دهند بلکه این افراد هیچگونه منبع درآمدی ندارند و زندگی‌شان بسیار سخت می‌گذرد، هرچند که مبلغ افزایش مستمری بسیار ناچیز است ولی حق قشر ضعیف این نیست که سالها انتظار بکشند و از فقر و نداری در رنج و عذاب باشند! دولت باید به طور شایسته از این افراد حمایت کند.

محمدیانی نسب اظهار کرد: مستمری به دو بخش تقسیم می‌شود؛ مستمری اول و مستمری دوم که به عنوان افزایش مستمری واریز می‌شود. مستمری اول مددجویان کمیته امداد از اوایل سال ۹۹ افزایش پیدا کرد اما مستمری اول مددجویان سازمان بهزیستی هیچ افزایشی نداشت و با پیگیری‌ها اعتراضات و نامه نگاری به مسئولان موفق شدیم برای مددجویان سازمان بهزیستی هم مستمری اول را افزایش دهیم. بعد از گذشت ۱۰ ماه از سال که این افزایش از بهمن ماه ۹۹ اعمال شده، مابه‌التفاوت معوقه این ۱۰ ماه نیز باید پرداخت شود.

محمدیانی نسب اشاره کرد: واریز وارونه و جدا از هم مستمری و افزایش مستمری به دو بخش باعث بی نظمی، بی عدالتی، تبعیض، نابرابری، هرج و مرج میان مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی شده و بارها جهت ادغام مستمری‌ها اعتراض، نامه نگاری و پیگیری کردیم اما مسئولان نه توجه و نه پیگیر این مسئله شدند. از نمایندگان مجلس تقاضا داریم این مشکل را برای همیشه برطرف کنند.

محمدیانی نسب گفت: از رئیس دولت و ریاست سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان مجلس و رئیس سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی درخواست داریم مسئله عیدی مددجویان را هرچه سریع‌تر پیگیری و مبالغ را اعلام کنند.

وی در پایان به قانون حمایت از معلولان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در تخصیص کامل بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان و اجرای کامل آن از سوی تمامی مسئولان فقط بی توجهی و بهانه کمبود بودجه را می‌بینیم. ما فعالان به هیچ عنوان عذر و بهانه کمبود بودجه را برای اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان را نخواهیم پذیرفت. اگر قانون معلولان کامل اجرا شود بخصوص ماده ۲۷ حداقل دستمزد سالانه طبق قانون کار برای معلولان شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد خیلی از مشکلات معلولان در جامعه برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: ما معلولان از تمامی نمایندگان مجلس درخواست داریم با تخصیص بودجه کامل و اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان در سال ۹۹ عدالت را رعایت کنند و به فکر زندگی سخت معلولان باشند، بلکه تا حدودی مشکلات این قشر ضعیف از جامعه مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز