خبرگزاری کار ایران

اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

خسارت ۳۹ هزار میلیاردی کرونا به صنعت گردشگری خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۳۱۱

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ویروس کرونا تاکنون بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال به صنعت گردشگری خراسان رضوی خسارت زده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، یوسف بیدخوری در این باره افزود: محدودیت‌های ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا ظرف اسفند پارسال تا پایان دی ماه امسال به میزان ۳۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به صنعت گردشگری خراسان رضوی خسارت زده است. 

وی ادامه داد: این وضعیت با تعطیل کردن اجباری واحدها و تاسیسات گردشگری و تحمیل بیکاری گسترده به فعالان این حوزه سبب بروز مشکلات جدی بسیاری در صنعت گردشگری خراسان رضوی شده است.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به وجود دو هزار و ۳۰۰ واحد گردشگری دارای مجوز فعالیت در این استان اشاره و بیان کرد: هم‌اینک هزار و ۷۰۰ واحد از این تعداد یعنی ۷۴ درصد واحدهای صنعت گردشگری خراسان رضوی بخاطر بحران کرونا غیرفعال و تعطیل هستند. 

وی گفت: بر این اساس تعطیلی ۷۴ درصد واحدهای گردشگری خراسان رضوی موجب بیکاری حدود ۱۸ هزار نفر از مجموع ۳۴ هزار شاغل مستقیم در مجموعه صنعت گردشگری این استان شده است.

بیدخوری افزود: محدودیت‌ها و مسائل خسارت‌بار ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا با توقف اجباری فعالیت سه‌چهارم گنجایش اقامتی واحدهای گردشگرپذیر خراسان رضوی، درصد اشغال را در این واحدها  به کمترین حد رسانده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز