خبرگزاری کار ایران

در دهه فجر انقلاب؛

تصفیه‌خانه‌ فاضلاب شرق شهر جدید صدرا افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۹۴۳

تصفیه خانه فاضلاب شرق شهر جدید صدرا با دستور رئیس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید صدرا  امروز سه شنبه 21 بهمن همزمان با دهه مبارک فجر و در چهلمین هفته پویش (الف - ب -ایران) در دولت تدبیر و امید و در سال جهش تولید به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور، وزیر نیرو و دیگر مقامات کشوری و استان برگزار شد.

تصفیه خانه شهر صدرا را یکی از تصفیه خانه های مدرن کشور است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوردر حاشیه این مراسم با تبریک افتتاح و بهره برداری این پروژه  گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و نیز پویش هر هفته الف - ب - ایران کارهای قابل توجهی صورت گرفته است. 

حسینعلی امیری تصفیه خانه شهر صدرا را یکی از تصفیه خانه های مدرن با تجهیزات پیشرفته دانست و افزود: تصفیه خانه ها، فاضلابی را که  تهدیدی برای محیط زیست محسوب می شود به  فرصتی برای محیط زیست تبدیل می کند. 

وی با قدردانی از دست اندرکاران اجرای این پروژه، این تصفیه خانه را پاسخگوی نیازهای مردم شهر صدرا اعلام کرد. 

در حاشیه آیین بهره‌برداری از مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صدرا، استاندارفارس درجمع خبرنگاران گفت: نبود یک تصفیه خانه مناسب و مدرن سبب شده بود که ساکنان این منطقه طی سال‌های گذشته با مشکلات بسیاری مواجه شوند که با راه‌اندازی این تصفیه خانه، مشکلات به حداقل ممکن خواهد رسید.

عنایت‌الله رحیمی افزود: در نبود این تصفیه خانه، علاوه بر مشکلاتی که برای ساکنان شهر صدرا ایجاد می‌شد، فاضلاب به سمت شهر شیراز سرازیر می شد و منابع آب زیرزمینی، قنات‌ها و چشمه‌ها را آلوده  می‌کرد.

وی با اشاره به اقدامات قابل توجه شرکت آب و فاضلاب  شهرستان شیراز در زمینه تصفیه خانه‌ها، شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب افزود: در تیرماه امسال  نیزشاهد افتتاح تصفیه خانه شماره دو شیراز با دستور رئیس جمهوری بودیم.

تصفیه‌خانه‌ فاضلاب شرق شهر جدید صدرا افتتاح شد

رفع  مشکلات دفع فاضلاب در شهر جدید صدرا

همچنین رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با ابراز خرسندی  از افتتاح  و بهره برداری از پروژه  تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا گفت: از ویژگی های این پروژه و تاسیسات وابسته به این تصفیه خانه فاضلاب سرعت اجرای آن است.

حمیدرضا جانباز افزود : منابع مالی تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا  متکی  بر کمک مسئولین شهر صدرا ، استانداری فارس و نیز منابع داخلی آبفا شیراز  بوده است. 

وی با اشاره به حل بخش زیادی از مشکلات دفع فاضلاب در این شهر جدید با ورود فاز اول این تصفیه خانه فاضلاب به مرحله  بهره برداری  گفت: این تصفیه‌خانه مدرن با ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب در شبانه روز از پیشرفته ترین تصفیه خانه ها در کشور است و پساب  با کیفیت این تصفیه‌خانه برای مصارف  فضای سبز و صنعت  مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

وی قول مساعد برای همکاری در اجرای زیر ساخت ها دراین شهر را داد و گفت:همزمان با افزایش جمعیت باید زیر ساخت ها در این شهر جدید اجرا شود و در آینده نزدیک با سرعت و به طور جدی  عملیات اجرایی فاز دوم در دستور کار قرار گیرد.

جمعیت تحت پوشش تصفیه خانه های  فاضلاب در صدرا به 41 درصد می رسد

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز گفت: بهره برداری از  بخش مایع مدول یک  تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا به همراه شبکه جمع آوری و خط انتقال منتهی به این تصفیه خانه در یوم ا... دهه فجر انجام شد.

بهمن بهروزی با اشاره به این مطلب که با وارد مدار شدن مدول اول تصفیه خانه شرق صدرا جمعیت تحت پوشش تصفیه خانه های  فاضلاب در صدرا به 41 درصد می رسد، گفت: با  بهره برداری از  بخش  مایع مدول 1  تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا جمعیت تحت پوشش به  87000 نفر  افزایش می یابد.

بهروزی تصریح کرد: ظرفیت تصفیه و تولید پساب تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا13000  متر مکعب در شبانه روز است.

این مقام مسئول تاریخ شروع عملیات اجرایی را سال 1395 اعلام کرد و افزود: اعتبار هزینه شده در تصفیه خانه 640 میلیارد ریال است.

مدیرعامل آبفا شیراز  هزینه اجرای شبکه جمع آوری و خطوط انتقال منتهی به تصفیه خانه شرق صدرا به طول 65 کیلو متر را  740 میلیارد ریال  اعلام کرد  و گفت: اعتبار هزینه شده تصفیه خانه و شبکه جمع آوری و خطوط انتقال1380 میلیارد ریال  و نیز اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل  بخش لجن و پرداخت مطالبات بخش مایع 500 میلیارد ریال است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت:  طرح فاضلاب شهر صدرا برای ۵۲۳ هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده و این تصفیه خانه معادل 87 هزار نفر را در این شهر زیر پوشش خدمات خود قرار می‌دهد.

بهروزی در این باره افزود: حدود ۶۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در صدرا پیش‌بینی شده که ۲۵۰ کیلومتر آن اجرا شده و مابقی در دست انجام است.

 لازم به ذکر است این پروژه زیست محیطی توسط شرکت آبفا شیراز با همکاری شرکت شهرهای جدید و شهرداری صدرا به نمایندگی از دولت تدبیر و امید به سرانجام رسید و تقدیم به مردم شهر صدرا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز