خبرگزاری کار ایران

اردکانیان:

فاز اول بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان به ایستگاه بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۷۸۷

فاز اول بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل به صورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری و وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، واحد نخست بخش نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل ظهر امروز به صورت ارتباط ویدیویی با ریاست جمهوری افتتاح شد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در این آیین افتتاح که در محل نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان برگزار شد عنوان کرد: از ۲۵۰ پروژه وعده داده شده در پویش هر هفته الف ب ایران, ۲۲۷ پروژه را با اعتبار ۶۴ هزار میلیارد تومان به مدار بهره برداری آورده ایم.

وی افزود: در این مراسم اولین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان با ظرفیت تولید ۱۶۰ مگاوات برق افتتاح می شود و با بهره برداری از دو واحد دیگر این نیروگاه تا پایان دولت توان تولید واحد بخار این نیروگاه به ۴۸۰ مگاوات خواهد رسید.

فاز اول بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان به ایستگاه بهره برداری رسید

وزیر نیرو تصریح کرد: واحد شماره یک سیکل ترکیبی نیروگاه سبلان با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید این در حالی است که ۶ واحد گازی با ظرفیت تولید  ۹۶۰ مگاوات برق در این نیروگاه در حال فعالیت است.

همایون حائری معاون وزیر در امور برق و انرژی نیز در این مراسم اذعان کرد: با بهره برداری از دو واحد دیگر این نیروگاه جمعا ظرفیت واحدهای بخار و گازی به  ۱۴۰۰  مگاوات خواهد رسید.

وی افزود: در حال حاضر با افتتاح فاز اول بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل ظرفیت نیروگاه های بخار کشور به ۳۰ هزار مگاوات می رسد که نیروگاه های بخار منجر به صرفه جویی ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور شده است.

معاون وزیر در امور برق و انرژی با بیان اینکه ایران جزو کشورهایی است که درصد بالایی از سوخت نیروگاه‌ها را از طریق گاز تامین می‌کند، افزود: حدود ۸۰ درصد از سوخت نیروگاه های کشور از گاز تامین می‌شود.

حائری گفت: از ۳۰ هزار مگاوات برق تولیدی نیروگاه های سیکل ترکیبی کشور, سوخت ۲۰ هزار مگاوات از طریق گاز و ۱۰ هزار مگاوات نیز از طریق بخار تامین می شود.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز