خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک های صنعتی اردبیل خبر داد:

فسخ 11 قرارداد راکد در شهرک های صنعتی استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۷۷۹

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: تعیین تکلیف پرونده‌های راکد و غیرفعال، از جمله برنامه های مهم این شرکت برای آزادسازی قراردادهای بلا استفاده در شهرک های صنعتی است که با برگزاری جلسات هیات حل اختلاف و داوری تلاش می شود این قراردادها در شهرک های صنعتی فسخ شود.

به گزارش ایلنا, محمد اهلی عنوان کرد:  هدف اصلی از تشکیل برگزاری جلسات هیات حل اختلاف و داوری، آزاد سازی اراضی راکد در شهرک های صنعتی است که این امر به منظور حمایت از سرمایه گذاران واقعی انجام می شود.

وی ادامه داد: این جلسات با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به عنوان داور و حکم مرضی ‌الطرفین و همچنین نمایندگان واحدهای صنعتی برگزار می شود که پس استماع نظرات طرف های قرارداد، نسبت به اعطای مهلت و یا فسخ قرارداد اقدات قانونی انجام می شود.

اهلی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 11 قرارداد راکد با مساحت 8 هکتار در شهرک های صنعتی استان فسخ گردید و اراضی آزاد شده در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار داده شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل یکی از اهداف مهم این جلسات را جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و افزود: در صورت رها شدن قراردادهای راکد در شهرک های صنعتی، با گذشت زمان دیگر زمینی در شهرک ها و نواحی صنعتی وجود نخواهد داشت تا به سرمایه گذاران واقعی واگذار شود که این امر نشان از اهمیت بالای اجرای این دستورالعمل دارد. 

وی اشاره ای هم به نیاز به کسب مجوز از شرکت شهرک های صنعتی در زمان نقل و انتقال کرد و افزود: بر اساس قانون، هرگونه نقل و انتقال و فروش واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی بدون اخذ مجوز از شرکت شهرک های صنعتی محمل قانونی نداشته و فاقد اعتبار می باشد.

اهلی ادامه داد:  خریداران واحدهای صنعتی قبل از پرداخت هرگونه وجهی به فروشندگان، لازم است از شهرک های صنعتی استعلام نمایند تا دچار تضرر مالی و مشکلات ثانویه از قبیل بدهی، مشکلات بانکی، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی، موارد زیست محیطی و احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز