خبرگزاری کار ایران

کمالی مطرح کرد:

استقرار 12 و نیم درصد عشایر کل کشور در استان فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۷۷۷

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فارس گفت: استان فارس از نظر آمار بیمه ای مقام سوم را در کشور دارا است و از طرفی 12.5% عشایر کل کشور در استان فارس مستقر هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس حسن کمالی در همایش عشایری طایفه فارسی مدان ایل قشقایی که با همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر فارس برگزار شد، گفت: قبل از پیروزی انقلاب تعداد بسیار محدودی از روستاهای کشور دارای راه روستایی و برق بودند در حالیکه امروز و درآستانه چهلمین و دومین سال پیروزی انقلاب اغلب روستاهای کشور دارای برق،گاز وراه روستایی مناسب هستند.

کمالی ضمن خرسندی از برگزاری همایش طایفه فارسی مدان ایل قشقایی گفت: یکی از مهمترین تکالیف مندرج در اصل 29 قانون اساسی ،برخوردار نمودن تمامی آحاد جامعه از مزایای بیمه های اجتماعی است که سند چشم انداز بیست ساله نظام نیز بر اجرای کامل آن به دور از تبعیض تأکید کرده است.

وی بیان کرد: در همین راستا با تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر در سال 1384 بعنوان یکی از ارکان اجرائی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی کلیه کشاورزان،روستاییان و عشایر نیز امکان پیدا کردند که مانند کارکنان لشکری و کشوری و کارگران از مزایای مستمری بازنشستگی، مستمری بازماندگان متوفی و مستمری از کار افتادگی کلی برخوردار شوند.

 کمالی با اشاره به تاریخچه صندوق به تشریح خدمات و مزایای صندوق و سطوح درآمدی پرداخت و جامعه ی هدف صندوق را بصورت جداگانه معرفی کرد و گفت:  لیکن تا رسیدن به درصد جذب رضایت بخش باید فعالیت های عمده ای بین عشایر استان صورت پذیرد تا بتوانیم چتر حمایتی صندوق را بر سر تمامی ایلات و طوایف عشایری استان گسترش دهیم و این امر محقق نمی شود مگر با همکاری صمیمانه تمامی دستگاه های خدمات رسان به جامعه ی عشایری که از نزدیک با این قشر در ارتباط هستند.

بهرامی مدیر کل امور عشایر هم در ادامه این مراسم با اشاره به اهمییت تأمین آینده عشایر گفت: بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر فرصت ارزشمندی است که تمامی دستگاه های مرتبط با جامعه ی عشایری باید صمیمانه همکاری کنند تا بتوانیم با به عضویت در آوردن خانوارهای عشایری فارس به نوعی آینده این عزیزان را تأمین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز