خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان مرکزی خبر داد:

زوج کلاهبردار در دام پلیس/ اعتراف به ۶۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری از ۴۹ نفر

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۷۲۱

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری زوج کلاهبردار در سایت دیوار خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در روزهای اخیر با ارجاع پرونده های متعدد به پلیس فتای استان با عنوان پرداخت بیعانه در سایت دیوار که منجر به کلاهبرداری از چند شهروند اراکی شده بود، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد، کلاهبرداران با بهانه هایی از قبیل فروش به علت مهاجرت، اجناس دارای گارانتی، اجناس نو و زیر قیمت و کالاهای مناسب افراد برای تهیه جهیزیه، متقاضیان خرید کالا را ترغیب به واریز بیعانه می کردند و بعد از دریافت وجه دیگر پاسخگوی آنان نبودند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در مراحل تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، سرانجام سرنخ هایی از یک زوج جوان در این کلاهبرداری ها به دست آمد و برنامه ریزی عملیاتی برای دستگیری آنان آغاز شد.

سردار مفخمی شهرستانی گفت: در مراحل پیگیری این پرونده مشخص شد، این زوج از ۱۶ مرجع قضایی و انتظامی در سطح کشور تحت تعقیب بوده و علاوه بر ۲۱ فقره پرونده در استان مرکزی، تعداد ۲۸ پرونده نیز در دیگر استان های کشور با جرایمی مشابه برای آنان تشکیل شده است.

وی افزود : با توجه به اسناد و مدارکی که در فرآیند رسیدگی به پرونده های کلاهبرداری از این زوج به دست آمد، در نهایت آنان به ۶۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری از ۴۹ نفر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با هشدار به هموطنان گفت : با توجه به پیشرفت روزافزون جرائم در بستر فضای مجازی و سوءاستفاده افراد سودجو از نیازهای روز هم‌وطنان به شیوه‌های گوناگون و کلاه بردارانه و اختصاص۵۰ درصد پرونده های کلاهبرداری مورد رسیدگی در پلیس فتا استان به سایت دیوار، با توجه به در پیش بودن ایام نوروز هم‌وطنان در خریدهایی که از درگاه این سایت انجام می‌دهند دقت بیشتری داشته باشند و به هیچ وجه مبلغی به عنوان بیعانه برای شخصی آگهی دهنده واریز نکنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی به سایت www.cyberpolice.ir، بخش گزارش‌های مردمی مراجعه و موضوع را با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز