خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

آغاز توزیع 7۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه دار تا پایان اسفند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۶۵۰

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز توزیع 7۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه دار تا پایان اسفند خبرداد .

به گزارش ایلنا از رشت،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز توزیع 7۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه دار تا پایان اسفند خبرداد و گفت: توزیع این نهال ها با هدف اصلاح و احیای باغات درجه ۲ و ۳ و تامین نهال استاندارد در استان خبر داد.

سید علی موسوی با اشاره به اینکه این نهال ها برای اصلاح باغ های مثمر و عرصه های جلگه ای توزیع می شود افزود: توزیع نهال‌های درختان میوه ، ارقام دانه دار، هسته دار، دانه خشک، مرکبات و گیاهان دارویی که مستعد تولید اقتصادی و تجاری هستند به قیمت یارانه ای تا پایان اسفند در گیلان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: بیشتر نهال‌ها با اولویت اجرای طرح‌های توسعه اصلاح، جایگزینی و همینطور توسعه باغ‌ها در زمین های شیب‌دار استان گیلان توزیع و استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان می توانند برای دریافت نهال به 13 نهالستان دارای مجوز تولید نهال شناسه دار مراجعه کنند تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها هم نهال یارانه ای در اختیار کشاورزان قرار می دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: افزایش تولید و کیفیت محصولات باغبانی، اصلاح و احیای باغ‌های درجه ۲ و ۳، تامین نهال استاندارد با اصالت و سالم مورد نیاز باغداران و دستیابی به باغ‌های یکدست و یکنواخت ژنتیکی برای داشتن باغبانی پایدار از مهمترین اهداف توزیع نهال‌ شناسنامه‌دار است.

سید علی موسوی تصریح کرد : امسال بیش از 580 میلیون تومان نهال یارانه دار به استان اختصاص یافته که بخشی از مبلغ خرید نهال به عنوان یارانه به متقاضیان پرداخت می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز