خبرگزاری کار ایران

با حضور تولیت آستان قدس انجام شد؛

بهره برداری از نخستین دستگاه سی.تی آنژیوگرافی پیشرفته در شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۶۴۸

نخستین دستگاه سی.تی آنژیوگرافی پیشرفته در شرق کشور روز سه‌شنبه طی مراسمی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس هیأت مدیره بیمارستان رضوی مشهد در این مراسم گفت: این دستگاه که با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال تهیه شده از تکنولوژی بسیار پیشرفته برخوردار است و مشابهی در شرق کشور ندارد.

 فریدون نوحی افزود: با استفاده از این دستگاه که دارای منبع اشعه دوگانه و سرعت زیاد است ارگانهای بیمار به صورت غیرتهاجمی و در کوتاه‌ترین زمان ارزیابی و بررسی می‌شود. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۵ سال از افتتاح بیمارستان رضوی می‌گذرد بسیاری از تجهیزات آن نیازمند نوسازی و جایگزینی است.

نوحی با اشاره به برخی نیازمندیهای این بیمارستان گفت: فضای بیشتر برای توقفگاه خودرو، سالن مخصوص همایش و بخش آی.وی.اف و درمان ناباروری از جمله نیازهای این بیمارستان است که توجه لازم را می‌طلبد.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با تشکر از وزیر بهداشت برای همکاری در تهیه دستگاه سی.تی آنژیوگرافی پیشرفته گفت: بیمارستان رضوی مزین به نام حضرت امام رضا (ع) است و باید بهترین امکانات را داشته باشد تا بیمارانی که دغدغه درمان دارند سرگردان نباشند.

حجت الاسلام احمد مروی افزود: ما باید بهترین خدمات پزشکی برای عموم مردم ارائه دهیم به ویژه نیازمندان باید از مجموعه‌های منتسب به حضرت امام رضا (ع) بهره‌مند شوند. 

وی ادامه داد: باید با بیمارستانهای حاشیه شهر و مناطق محروم قرارداد ببندیم تا بیماران نیازمند به نزدیکترین محل مراجعه و با کمترین هزینه و در صورت امکان به صورت رایگان درمان شوند. باید سیره ائمه (ع) در رفتار ما حاکم باشد و خدمات به محرومان را گسترش دهیم. 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بعد از انقلاب در حوزه سلامت و دیگر حوزه‌ها پیشرفت‌های بسیار داشتیم بطوریکه پیش از انقلاب پزشکان عمومی ما از کشورهای اطراف بودند اما اکنون بهترین متخصصان را داریم و از نظر تجهیزات نیز باید به جایی برسیم که خودمان تجهیزات پزشکی را بسازیم و حتی صادرکننده تجهیزات پزشکی شویم.​

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز