خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان خبرداد:

جان باختن ۷۳ بیمار دیالیزی استان همدان بر اثر ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۵۹۴

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: ۷۳ بیمار دیالیزی در استان از آغاز شیوع کرونا، بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

به گزارش ایلنا از همدان، ابوالفتح میرزایی امروز در نشست خبری گفت: ۸۵ بیمار دیالیزی از آغاز شیوع کرونا تاکنون به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد ۷۳ نفرجان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه بیماران دیالیزی از نظر جسمی وضعیت خوبی ندارند و به علت پایین بودن توان و مقاومت‌ بدن و کم خونی در برابر بیماری آسیب پذیر هستند، افزود: بیماران کلیوی مجبور به شکستن قرنطینه و حضور در مراکز درمانی پر خطر برای دیالیز و انجام فرایند درمانی هستند بنابراین این وضعیت احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری را افزایش می‌دهد.

میرزایی بیان کرد: درحال حاضر هزار و ۳۷۵ بیمار دیالیزی در استان همدان وجود دارد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با اشاره به تعداد تخت و دستگاه‌های دیالیز در استان  بیان کرد:۵۷ دستگاه در بیمارستان بهشتی همدان، ۱۵ دستگاه بیمارستان بعثت همدان، ملایر ۱۵، نهاوند ۱۲، رزن ۱۲، کبودراهنگ ۱۱، بهار ۷، تویسرکان ۱۰، اسد آباد ۸ دستگاه که در مجموع ۱۴۷ تخت و دستگاه دیالیز در استان همدان به بیماران ارائه خدمات می‌دهند.

میرزایی گفت: از هزار و ۳۷۵ بیمار کلیوی در استان،  ۴۳ نفر در صف دریافت کلیه قرار دارند.

وی گفت: بیشتر بیماران دیالیزی جزو قشر‌های ضعیف و کم‌درآمد جامعه هستند و شرایط کرونایی اندک درآمد آن‌ها را نیز تحت شعاع قرار داده است.

میرزایی یادآور شد: بیمارانی که مشکل کلیوی دارند نسبت به افراد عادی جز گروه‌های پر خطر در برابر بیماری کرونا هستند، زیرا سطح ایمنی بدن این افراد پایین است.

وی در ادامه گفت: ۶۲۵ بیمار دیالیز می‌شوند، ۱۲۹ نفر تحت مراقبت دارویی هستند و ۱۲ نفر در خانه دیالیز صفاقی می‌شوند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان  گفت: در دیالیز صفاقی از پرده طبیعی که حفره شکم را می‌پوشاند استفاده می‌شود. این پرده سوراخ کوچکی دارد و به عنوان صافی عمل می‌کند. مواد زائد می‌تواند از بدن دفع شوند که اکثر بیماران مبتلا به نارسایی کلیه می‌توانند از روش دیالیز صفاقی استفاده کنند چراکه سابقه جراحی بزرگی شکم انجام دیالیز صفاقی را مشکل می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز