خبرگزاری کار ایران

فرماندار ویژه کاشان مطرح کرد:

میزان سرانه مطالعه در شهرستان کاشان پایین است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۵۴۹

فرماندار ویژه کاشان گفت: متاسفانه میزان سرانه مطالعه در شهرستان کاشان در سطح پایینی قرار دارد و لازم است آسیب های فرهنگی در این حوزه مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی اکبر مرتضایی در دومین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان اظهار داشت: آسیب های فرهنگی در حوزه کتاب ماننداستفاده تزئینی از کتاب برای کتابخانه منازل و مکان های عمومی و عدم اطلاع از محتوی کتاب جای تامل دارد.

وی افزود: ایجاد کتابخانه های تخصصی در حوزه های مختلف از جمله گردشگری می تواند به تقویب جذب گردشگر و برگزاری سمینارهای علمی و رویدادهای متنوع فرهنگی برای شهرستان شود.

فرماندار کاشان با تاکید بر پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری کاشان بیان داشت: شهرداری باید با پرداخت سهم کتابخانه های عمومی موجب رفع برخی مشکلات و نیازهای این نهاد فرهنگی باشد.

فرماندار کاشان عدم تناسب رشته های دانشگاهی با نیاز جامعه را یکی از مشکلات مهم جامعه دانست و خاطر نشان کرد: لازم است روسای دانشگاه ها رشته های مورد نیاز و پذیرش دانشجو را با نیاز جامعه منطبق کند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان با تاکید بر اهمیت ورود خیرین در بحث احداث کتابخانه ها و مراکز فرهنگی گفت: امروز یکی از ضرورت های جامعه، ترویج فرهنگ کتاب، احداث کتابخانه ها و مراکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است که برای نهادینه کردن این امر در جامعه لازم است قشر کودک و نوجوان و دانشجویان با کتاب اُنس بگیرند.

مرتضایی توجه به پایان نامه های مرتبط و کاربردی و با موضوعات جدید، احداث مکان‌های بررسی پژوهشگران در کتابخانه های تخصصی و ارائه خدمات ویژه و برگزاری همایش و نشست های علمی برای تولید دانش را از جمله نیازهای جامعه امروز مطرح نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز