خبرگزاری کار ایران

مدیر آب و فاضلاب دامغان مطرح کرد:

منشا شیوع سالک در روستاهای دامغان موش صحرایی است/ تکمیل فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب تا پایان اسفند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۳۸۱

مدیر آب و فاضلاب دامغان ضمن تاکید بر جلوگیری از فروش یا انتقال خروجی فاضلاب دامغان در بخش کشاورزی گفت: عامل شیوع سالک موش صحرایی است اما حفظ سلامتی شهروندان مهمترین دغدغه این اداره بوده و تا پایان سال 99 فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب را تکمیل می کنیم.

به گزارش ایلنا از سمنان، بهروز زارع مدیر آب و فاضلاب دامغان در نشست با خبرنگاران از ارائه خدمات به 60 هزار مشترک در شهرستان دامغان و شهرها و روستاهای تابعه خبر داد و افزود: تاکنون خدمات این حوزه به 75 روستا ارائه می شد که در سال 99 سه روستای دیگر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

وی یادآور شد: در دهه فجر سال جاری 9 پروژه با اعتبار 5 میلیارد و 400 میلیون تومان افتتاح و 3 پروژه با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان کلنگ زنی شد که عملیات اجرایی پروژه های کانگ زنی شده تا قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد شد.

زارع به پروژه تامین آب شرب و دفع فاضلاب کلاته با اعتبار یک میلیارد و 550 میلیون تومان اشاره و اظهار کرد:  آب شرب روستای سرخده با اعتبار 800 میلیون تومان با توجه به اینکه هیچ شبکه آبرسانی و نقاط تامین آب بهداشتی در این روستا وجود نداشت هفته آتی تحویل مشترکین می شود.

مدیر آب و فاضلاب دامغان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه تدابیری برای جلوگیری از رهاسازی فاضلاب و شیوع سالک در روستاهای جنوبی دامغان اندیشیده شده است تصریح کرد: عامل اصلی شیوع سالک موش صحرایی است اما نیمه کاره بودن تصفیه خانه فاضلاب در شیوع سالک را انکار نمی کنیم؛ تصفیه خانه فاضلاب دامغان تاکنون با اعتبار 5 میلیارد تومان 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که صرف ساخت ابنیه، ساخت مراحل فرآیند تصفیه، آزمایشگاه و ساختمان های اداری شده است و 40 درصد باقی مانده تا پایان سال 99 تکمیل خواهد شد.

زارع در ادامه پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب دامغان دارای دو مدول است که فاز نخست مدول اول با تزریق اعتبار 5 میلیارد دیگر تکمیل خواهد شد و تحت هیچ شرایطی فاضلاب خام را انتقال نمی دهیم و به فروش نمی رسانیم.

وی اضافه کرد: فاضلاب ذخیره شده یکی از استخرهایی که در محل تصفیه خانه تاسیس شده است روزانه 20 الی 30 متر مکعب آن برای زیرسازی جاده دامغان - معلمان مصرف می شود و نهایتا 10 متر مکعب آن در استخر می ماند که تا پایان سال 99 با تکمیل فاز نخست تصفیه خانه مشکل برداشت و انتقال غیر قانونی و شیوع احتمالی سالک حل خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب دامغان بیان کرد: شاخصه بو (BOD) فاضلاب دامغان در حال حاضر 100 تا 110 است که اگر این شاخصه بین 70 تا 30 باشد تفاوتی با آب خام ندارد.

زارع افزود: هم اکنون دبی ورودی فاضلاب دامغان حدود 5 لیتر بر ثانیه است که تصفیه خانه فاضلاب تا 120 لیتر بر ثانیه پاسخگوی نیاز شهرستان خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه 3500 اشتراک فعال فاضلاب در دامغان وجود دارد خاطر نشان کرد: طبق برنامه سالانه باید 1500 اشتراک به شبکه فاضلاب متصل شود که تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز