خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی :

تقابل با ایران راه به جایی ندارد، تعامل را انتخاب کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۲۸۲

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که سر راه کشور ایران قرار گرفته فناوری هسته ای در چنگ ما است و به تمامی حوزه‌های فناوری هسته‌ای اشرافیت داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اکبر صالحی در آیین افتتاح نمایشگاه دائمی دستاوردهای صنعت هسته‌ای استان قزوین، اظهار کرد: در طول این سالیان نزدیک به ۱۰ هزار کیلومتر لوله‌کشی گاز در سطح کشور انجام شد که این گونه موارد می‌تواند از جمله دستاورد‌های بزرگی باشد که به‌رغم فشارها محقق شده است.

وی افزود: سال ۶۸ چند نمونه استفاده شده سانتریفوژ به کشور وارد شد که به مدت ۲۰ سال طول کشید تا به صنعت آن دست پیدا کنیم ولی امروز صفر تا صد آن را خودمان طراحی و تولید می‌کنیم .دستاوردهایی که با تمام فشارها و تحریم ها به آن دست پیدا کرد‌یم و اگر تحریم‌ها نبود امروز به چه مراتب علمی دست پیدا می کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این مطلب که تحریم‌های دشمنان ذره‌ای بر کشور ایران اثر نمی‌گذارد، عنوان کرد: این فشارها به جایی نمی‌رسد و ما هرگز تسلیم نخواهیم شد و امروز که شیوع ویروس کرونا جهان را گرفتار کرده ، واکسن این بیماری هم به دست دانشمندان جوان ایرانی ساخته شد.

صالحی ادامه داد: ۴۲ سال تقابل شما کاری از پیش نبرد، بنابراین تعاملی که بر اساس توازن باشد را امتحان کنید؛ حق را نمی‌شود برای همیشه پنهان کرد و هم اکنون برای همه حقانیت جمهوری اسلامی حتی برای  مخالفان و ایرانیان ضد انقلاب آشکار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز