خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

انتقاد از بدعهدی دولت نسبت به پیمانکاران استان بوشهر/ پیمانکاران برای دولت آبروداری کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۲۰۳

نماینده بوشهر در شورای عالی استان ها از بدعهدی دولت نسبت به پیمانکاران استان انتقاد کرد.

سید علی اکبر فاطمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: عدم تامین و تزریق اعتبار به‌ منظور اتمام پروژه‌ها، عدم پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران موجب طولانی شدن زمان اجرای کار، وقفه در اجرا، افزایش هزینه‌ها، نیمه‌تمام ماندن پروژه‌ها و عدم بهره‌برداری به موقع شده است و هم اکنون اغلب پروژه‌های شهرداری ها و دیگر نهادهای استان بوشهر با این مشکل روبه‌رو هستند.

فاطمی با اشاره به وضعیت نامطلوب شرکت‌های پیمانکاری اظهار داشت: امروز بسیاری از شرکت‌های‌پیمانکاری بزرگ و کوچک از دولت بابت اجرای پروژه‌های عمرانی طلب مالی دارند. این شرکت‌ها با داشتن تفاهمنامه، پروژه های شهرداری ها و سایر ارگانها را یا به اتمام رسانده که دولت باید مطالبات آنها را پرداخت کند یا به دلیل عدم تزریق اعتبارات دولتی مجبور به استفاده از ماده 48 شده اند.

وی افزود: امروز شرکت‌های پیمانکاری به دلیل بدعهدی دولت در پرداخت مطالبات تملک دارایی‌ها، به افراد بسیاری بدهکار هستند، چون آنها باید هزینه مصالح و کارگران را پرداخت کنند، حال به دلیل عدم پرداخت مطالبات از سوی دولت، آنها مجبورند که خانه، خودرو ، ماشین آلات و تجهیزات خود را بفروشند.

نماینده بوشهر در شورای عالی استانها  تاکید کرد: در حال حاضر پیمانکاران پروژه‌های شهرداری ها بابت پرداخت نشدن مطالبات قانونی خود توسط دولت، سردرگم و گلایه‌مند هستند و اگر دولت از آنها حمایت و اقدام به پرداخت مطالبات آنها نکند، قطعا بخش اعظمی از این شرکت ها برای ادامه فعالیت با مشکل مواجه می شوند.

فاطمی عنوان داشت: به نظر من پیمانکاران بازوهای دولت جهت انجام پروژه ها هستند که بیشتر اوقات با هزینه های خود پروژه‌ها را تکمیل و برای دولت آبروداری می‌کنند لذا شرایط نامساعد آنها قطعا بر عملکرد دولت اثر منفی می‌گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز