خبرگزاری کار ایران

فرماندار فیروزه مطرح کرد:

تبدیل شهرستان فیروزه به قطب تولید دام اصلاح نژاد شده در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۱۸۹

فرماندار شهرستان فیروزه گفت: طی یکسال گذشته در راستای توانمند سازی جوامع روستایی با اجرای طرح ارتقا و بهره وری دام سبک در شهرستان پنج هدف کلی در نظر گرفته شده که مهمترین آن افزایش بهره وری و تولید دام با نژاد مرغوب بود که خوشبختانه نتایج آن در حال مشاهده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل حکیم پور در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان افزود: مدل اقتصادی مبتنی بر مشارکت نخبگان بخش دولتی، سمن ها و مشارکت مردم در روستای رشیدآباد پاسخ مثبت داد و در حال گسترش این طرح در سایر نقاط هستیم.

وی اعلام کرد: برای اجرای بهتر طرح نیاز به دو دستگاه تخصصی داشتیم که با کمک فولاد خراسان، امروز این مهم محقق شد که روند کار سرعت می گیرد.

وی اظهار داشت: ۸۰ درصد مردم این شهرستان در حوزه دام و کشاورزی مشغول به فعالیت هستند و قطعا اجرای این طرح تاثیر بسزایی در ارتقا و بهبود وضعیت اقتصادی مردم خواهد داشت که از دغدغه های اصلی ما در شهرستان فیروزه است.

فرمانده تیپ زرهی ٢١ امام رضا(ع) نیز با بیان اینکه طرح بهره وری دام سبک در فیروزه باعث تحول اقتصادی دامداران سنتی می شود گفت: طرح بهره وری دام سبک، کار بسیار خوب و ارزنده ای است که انشاله به سایر روستاها تعمیم پیدا کند.

سردار سلیمانی در ادامه افزود: اندیشه و تلاش فرماندار فیروزه به لحاظ اینکه دغدغه مردم را دارند قابل تحسین و تقدیر است و قطعا استفاده مناسب از ظرفیت های شهرستان و همچنین فولاد یک فرصت طلایی برای سرعت بخشیدن به طرح های توسعه در شهرستان فیروزه است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای مطلوب این گونه طرح ها و کمک به معیشت و اقتصاد خانوار، از بسیاری از مشکلات اجتماعی و انتظامی جلوگیری خواهد شد.

همچنین مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان در آیین اهدا دو دستگاه تخصصی دام در فیروزه گفت: طرح بهره وری دام سبک فیروزه که با محوریت فرمانداری و با حضور متخصصین این حوزه در حال برگزاری است از کیفیت و تاثیرگذاری بسیار خوبی برخوردار است و ما هم با تمام توان در راستای کمک به اجرای بهتر این طرح از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

کسری غفوری افزود: مدیریت کردن در زمانی که پول و اعتبار فراوان است کار خاصی نیست، اما زمانی موفق هستیم که در شرایط سخت و با کمبود اعتبارات بتوانیم با استفاده از ظرفیت ها، واژه خدمت به مردم را به خوبی ادا کرده و کاری ارزنده و ماندگار انجام دهیم که امروز این امر مهم در شهرستان فیروزه به خوبی انجام شده است. 

وی با بیان اینکه امیدواریم با وفاق و همدلی موجود هرچه سریع تر شهر فیروزه و روستای رشیدآباد در سطح کشور به عنوان یک الگوی موفق جلوه کند، خاطرنشان کرد: برای اجرای مطلوب طرح با توجه به پیشنهاد فرمانداری فیروزه، دو دستگاه سونوگرافی و لاپراسکوپی مختص طرح دام با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان خریداری و در اختیار طرح قرار گرفت.

آهنگرانی از مجریان طرح بهره وری دام سبک نیز گفت: با حمایت فرمانداری و مجتمع فولاد به جهت خرید دستگاه سونوگرافی و لاپراسکوپی برای اولین بار در خراسان رضوی در فیروزه از دستگاه لاپراسکوپی در جهت تولید نژادهای ژن دار استفاده می شود. 

وی افزود: طرح بهره وری دام سبک بر پایه علمی نجات دهنده صنعت دام در بسیاری از کشورها بوده که در شهرستان فیروزه متناسب با شرایط موجود بومی سازی شده تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح با افزایش بهره وری، هر دامداری تبدیل به یک کسب و کار موفق و پر بازده برای دامدار می شود که گامی مهم در راستای بهبود اقتصاد روستا است عنوان داشت: در این طرح که تا کنون بسیار عالی در روستای رشیدآباد انجام شده، ۵ فاکتور اصلاح ژنتیکی بر روی نژاد بومی کشور، تغذیه، افزایش زاد و ولد، رفع بیماری‌ها و کاهش تلفات در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز