خبرگزاری کار ایران

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز مطرح کرد:

شهروندان پرداخت عوارض خود را به سال آینده موکول نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۱۵۲

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای شهر شیراز، سال آینده در تعرفه های ریالی عوارض تغییرات خواهیم داشت، شهروندان و فعالان بخش ساختمان را به پرداخت عوارض و بهای خدمات شهری تا پایان امسال دعوت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، محمد هادی هاشم پور با اعلام این خبر ، نرخ کاهش عوارض ساختمانی شهرداری شیراز را تا پایان اسفند 8 درصد عنوان کرد و افزود: با توجه به مصوبات شورای شهر شیراز و طبق اعلام قبلی هرگونه افزایش در میزان تخفیف عوارض تا پایان سال منتفی خواهد بود و شهروندان صرفا تا پایان اسفندماه می توانند از کاهش 8 درصدی عوارض استفاده کنند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز تغییرات نرخ تورم را از مهم ترین دلایل تغییر نرخ عوارض ساختمانی و بهای خدمات شهری در سال آتی برشمرد و خاطرنشان کرد: با پیش بینی چشم انداز بازار ساختمان و رصد تغییرات تعیین کننده در سال آینده، پیشنهاد می شود فعالان این صنعت از فرصت باقی مانده تا پایان سال برای پرداخت عوارض و یا اخذ مجوز  و صدور پروانه های ساختمانی خود اقدام نمایند .

هاشم پور افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز ، قیمت فروش هر متر زمین (B) و قیمت هر متر آپارتمان( BP) ، تجاری، غیر مسکونی و عوارض تراکم ساختمانی باغات در سال 1400 با افزایش یک و نیم  برابری نسبت به نرخ مصوب سال 1399 اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به هزینه های سنگینی که بر دوش شهرداری های کشور است، فرهنگ مشارکت را کلید طلایی توسعه شهر  و یک فرهنگ رفتاری مترقی دانست و یادآور شد: داشتن شهری آباد و  برخوردار از شاخصه های توسعه یافتگی فراگیر جز با مشارکت همه ما میسر نمی شود و پرداخت عوارض باید به در گستره ی فرهنگ شهروندی معاصر گنجانده شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز با بیان اینکه موفقیت شهرداری‌ها در گرو تعامل و مشارکت شهروندان در پرداخت به‌موقع عوارض است، افزود: متأسفانه طی سال‌های اخیر اختصاص بودجه‌های دولتی به شهرداری‌ها کاهش چشمگیری داشته است و پرداخت عوارض یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی پایدار شهرداری برای ارائه خدمات به شهروندان و انجام طرح‌های عمران و آبادانی در سطح شهر به شمار می‌رود که مشارکت مردم در این امر مهم نقش مؤثری در شتاب‌بخشی به عمران شهری توسط شهرداری برخوردار است.

وی گفت: ایجاد درآمد‌های پایدار باعث می‌شود شهرداری بر مشکلات مدیریت شهری و طرح های توسعه ای فائق آمده و همین امر مقدمه‌ای برای اجرایی شدن پروژه‌های شهری و رضایت شهروندی خواهد بود.

هاشم پور با یادآوری اینکه مدیریت شهری شیراز بر اساس طرح جامع درآمد‌های پایدار به دنبال پایدار کردن منابع درآمدی خود است خاطر نشان کرد: درآمد‌های پایدار آن دسته از درآمد‌هایی را شامل می‌شود که دارای خصایص تداوم پذیری، مطلوب بودن و انعطاف پذیری هستند و برای وصول آن می‌توان برنامه ریزی‌های اجرایی لازم را تعریف کرد وی عوارض نوسازی و عمران شهری، عوارض کسب و پیشه، عوارض سالیانه خودرو و بهای خدمات مدیریت پسماند را از جمله درآمدهای پایدار برای مدیریت شهری شیراز عنوان کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض و بهای خدمات را عامل افزایش راندمان خدمات شهری دانست و افزود: بی شک این مشارکت می تواند شهر را ضمن برخورداری از اقتصادی پویا و پایدار، در مسیر دستیابی به شاخصه های توسعه یافتگی و همچنین گسترش زیرساخت های عمرانی، رفاهی و خدماتی یاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز