خبرگزاری کار ایران

امیدفر خبر داد:

افزایش غلظت آلاینده های جوی در آذربایجان شرقی از فردا

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۱۱۱

رئیس‌گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در پی آلودگی و کاهش کیفیت هوا، غلظت آلاینده‌های جوی از فردا - سه‌شنبه - افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد امیدفر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه پایداری هوا از فردا تا اواخر شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، افزود: این وضعیت موجب کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز می شود.

وی اظهار کرد: با پایدار ماندن این وضعیت و افزایش آلودگی هوا، شرایط ناسالمی برای تمام گروه های سنی ایجاد می شود و در برخی مناطق کاهش دید و کیفیت هوا اتفاق می افتد.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی توصیه کرد: کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی در این روزها از تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه مناطق آلوده خودداری کنند.

امیدفر همچنین خواستار مدیریت کاهش تردد خودروها، کنترل فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده جوی و اجتناب از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان شد.

گفتنی است،شاخص آلودگی هوا از ۰ تا ۱۰۰ قابل قبول، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس و از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و بیش از ۲۰۰ در وضع بحرانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز