خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل تاکید کرد:

آموزش‌های زیست محیطی در سنین پایین نهادینه شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۰۷۱

استاندار اردبیل آموزش‌های زیست محیطی در سنین پایین به کودکان را ضروری دانست و گفت: با ارائه این آموزش‌ها به کودکان ،رفتارهای زیست محیطی در بزرگسالی نیز در آنان نهادینه می شود.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در نشست با معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور  عنوان کرد: همه موضوعات اجتماعی فرهنگی به هم مرتبط هستند و دریافت آموزش های رفتاری از کودکی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

وی بیان کرد: افرادی که در سایر  زمینه های رفتاری آموزش های لازم را دریافت و عملی نمی کنند، در رعایت رفتار زیست محیطی نیز موثر عمل نخواهند کرد.

استاندار اردبیل گفت: در کنار آموزش های رفتاری در زمینه اجتماعی ، فرهنگی و حتی علمی ،باید رفتارهای زیست محیطی و حفاظت از محیط نیز به کودکان آموزش داده شود تا این رفتار در آنان نهادینه و قابل اجرا شود.

ژیلا مهدی آقایی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این نشست ،۸۰ درصد معضلات زیست محیطی را ناشی از نبود آگاهی و آموزش عنوان کرد.

مهدی آقایی افزود: افزایش آگاهی منحصر به مردم عادی نبوده و لازم است همه مسوولان در افزایش آگاهی ها در جامعه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی بیان کرد: اگر ارائه آموزش های زیست محیطی از کودکی انجام شود، قطعا در بزرگسالی در تصمیم گیری هایش نسبت به محیط زیست تاثیرگذار خواهد بود.

 معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: جلب مشارکت مردم برای اطلاع رسانی در زمینه محیط زیست نیز از جمله ضرورت های حال حاضر بوده و در صورت دریافت آموزش از سوی مردم، مشارکت مسئولان نیز در این خصوص عملیاتی خواهد بود.

سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از جلب مشارکت های مردمی و ارائه آموزش در این زمینه، مشارکت مسوولان اجرایی استان را در رعایت موازین زیست محیطی مطلوب دانست.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز