خبرگزاری کار ایران

مدیر مخابرات منطقه استان کرمانشاه:

۱۹۰ روستای استان کرمانشاه به اینترنت دسترسی ندارند / ۴ هزار دانش آموز به شبکه شاد متصل نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۵۹۸

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه گفت : بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ روستای استان به شبکه ارتباطات دسترسی دارند و در مجموع ۱۹۰ روستای استان در حال حاضر به اینترنت دسترسی ندارند و درصدد رفع مشکل آنها هستیم تا تمامی روستاهای استان به اینترنت دسترسی داشته باشند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مسیب قبادیان مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با گرامیداشت ایام دهه‌فجر و شهدای انقلاب درجمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه ارتباطات شرکت مخابرات ایران به عنوان متولی اصلی بیش از ۱۸۰ درصد ظرفیت ارتباطی کشور را تامین می کند.

وی گفت: در حوزه تلفن همراه در حال حاضر سه اپراتور در کشور فعال هستند که اپراتور همراه اول بیش از ۶۵ درصد ظرفیت کشور را در حوزه ارتباطات تلفنی برعهده دارد.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه اعلام داشت: استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار سیم کارت همراه اول در شبکه موبایل استان واگذار شده که بیش از ۲ میلیون و ۷۰ هزار سیم کارت فعال است به طوری که ضریب نفوذ همراه اول در استان بیش از ۶۶ درصد است.

وی افزود: در مورد تلفن ثابت نیز بیش از ۶۹۰ هزار شماره در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۵۰۸ هزار شماره تلفن ثابت فعال است.

قبادیان تاکید داشت: تلفن ثابت در یکسال اخیر بخصوص با توجه به شیوع کرونا و تعرفه های کمتر، رشد تلفن ثابت و اینترنت ثابت را به همراه داشته است.

وی بیان داشت: بیش از ۴۰۰ هزار شماره ثابت استان متعلق به شهرستان کرمانشاه است و مابقی به شهرستان‌های استان اختصاص دارد و همچنین ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان کرمانشاه ۲۶ درصد است.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه ادامه داد: در حوزه تلفن ثابت علاوه بر شرکت مخابرات، ۱۲ شرکت بخش خصوصی نیز فعالیت دارند که ۶۷ هزار از مشترکین استان متعلق به این شرکت های خصوصی است.

وی در رابطه با فیبر خانگی نیز اظهار داشت: قریب به بیست هزار ظرفیت واگذاری فیبر خانگی در استان کرمانشاه ایجاد شده است اما بخاطر تعرفه های بالاتر برای مشترکین استفاده از این سرویس ها مقبولیت چندانی نداشته است.

قبادیان در ادامه افزود: باید مردم را به سمت شبکه ثابت سوق دهیم تا بخشی از ترافیک موبایل نیز کاهش یابد و اپراتورها باید به دنبال افزایش شبکه ثابت باشند.

وی گفت: در بخش تلفن ثابت بیش از ۱۳۰ هزار از مشترکین از اینترنت خانگی استفاده می کنند که سهم شرکت مخابرات ۵۷ هزار نفر است.

این مسئول ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ روستای استان به شبکه ارتباطات دسترسی دارند و در مجموع ۱۹۰ روستای استان در حال حاضر به اینترنت دسترسی ندارند و درصدد رفع مشکل آنها هستیم تا تمامی روستاهای استان به اینترنت دسترسی داشته باشند.

وی بیان داشت: در هفت سال دولت تدبیر و امید از لحاظ ریالی بیش از ۴۳۴ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده و این سرمایه گذاری علاوه بر تقویت زیرساخت های استان باعث اشتغالزایی نیز شده است که از این مقدار ۲۷۸ میلیارد تومان سهم اپراتور همراه اول بوده است.

قبادیان تاکید داشت: در سال ۹۹ بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان پروژه ها هزینه شده است که در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۵۷ سایت جدید در استان راه اندازی شده است.

وی افزود: توسعه پورت های ADSL ، اجرای ۸۰ کیلومتر فیبرنوری، نصب و راه اندازی ۱۰ دستگاه کافوی نوری، تکمیل و پوشش ۵۸۳ سایت و همچنین توسعه شبکه کابل از دیگر اقدامات و پروژه های مهم از ابتدای سال جاری تاکنون می باشد.

مدیرمخابرات منطقه کرمانشاه ادامه داد:حوزه ارتباطات در حال حاضر پیشران توسعه مابقی بخش ها نیز می باشد به طوری که در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی برای شرکت های دریافت کننده خدمات ارتباطی و زیرساخت تکنولوژی داشته است.

وی گفت: در حوزه مخابرات و تلفن ثابت بیش از ۷۰ درصد دانش ساخت آن در داخل کشور وجود دارد اما وابستگی موبایل به خارج کشور مشهود بوده به طوریکه حدود۷۰ درصد این بخش به خارج کشور وابستگی دارد.

قبادیان تاکید داشت: با وجود محدودیت ها و تحریم ها در چند سال اخیر تعرفه های مخابرات از سال ۸۲ تاکنون افزایش نیافته است و افزایش های سالانه در این زمینه انجام نشده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۸۹ روستای استان در شرف اینترنت دار شدن می باشند که قرار است با دستور وزیر ارتباطات مابقی روستاها نیز به شبکه اینترنت متصل شوند.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه بیان داشت: در استان ۳۲۴ هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۳۲۰ هزار دانش آموز به شبکه شاد متصل اند و تنها ۴ هزار نفر به شبکه شاد متصل نیستند.

وی گفت: ادارات دولتی ۲۷ میلیارد تومان به شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه بدهکار بوده و همچنین مشترکان شخصی نیز ۱۱ میلیارد تومان به این شرکت بدهی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز