خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد:

محرومیت ۷۰ درصدی جمعیت شهری خراسان رضوی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۵۲۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: تنها ۳۰ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: جمعیت شهری تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب یک میلیون و ۸۶۳ هزار نفر به جز مشهد است که ۳۰ درصد از این جمعیت معادل ۵۵۰ هزار نفر تحت پوشش شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب هستند.

وی افزود: تا قبل از انقلاب هیچ شبکه فاضلابی در خراسان رضوی اجرا نشده بود، اما از سال ۶۸ اجرای نخستین شبکه فاضلاب خراسان رضوی در سبزوار آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد : توسعه شبکه فاضلاب با جدیت ادامه یافت و هم‌اینکه در شهر‌های سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه و گلبهار شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب و ساخت تصفیه خانه در حال تکمیل است.

علوی بیان کرد: در طرقبه - شاندیز و گناباد بسته محلی تصفیه فاضلاب برای واحد‌های مسکن مهر فعال شده و در شهر‌های تایباد، تربت‌جام، کاخک، قوچان و بجستان نیز اجرای شبکه فاضلاب در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه سه روستا در شهر‌های فیروزه، جغتای و گناباد نیز به تصفیه خانه‌های روستایی و محلی مجهز شده‌اند.تصریح کرد: در مجموع بخش خصوصی در سال‌های ۹۴ تا ۹۹، در اجرای پروژه‌های فاضلاب این استان به ۲ روش مالی بیع متقابل و سرمایه گذاری خارجی، ۱۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز