خبرگزاری کار ایران

شافعی خبر داد:

اتصال کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی خراسان رضوی به بزرگ‌ترین نهاد بین‌المللی توسعه اقتصادی دنیا

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۴۵۳

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: هدف از اتصال کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی خراسان رضوی به ICC ارتقاء ظرفیت‌ ساختار‌های تخصصی- مشورتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در نشستی با روسای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: قرار است کمیسیون‌های اتاق بازرگانی خراسان رضوی به کمیسیون‌های ICC (اتاق بازرگانی بین الملل) متصل شوند که به این منظور کمیسیون‌های تجارت، حمل و نقل و سرمایه گذاری در اولویت این اقدام قرار دارند و هدف نیز ارتقای ظرفیت‌های این ساختار‌های تخصصی- مشورتی است.

او افزود: اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) بزرگ‌ترین نهاد بین‌المللی است که با رویکرد کمک رسانی به روند توسعه اقتصادی در سطح جهان پایه گذاری شده و صد‌ها هزار شرکت خصوصی در اقصی نقاط جهان عضو آن بوده و در اتاق‌های متعددی نیز تشکیل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران به تحولاتی اشاره کرد که در کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در حال شکل‌گیری است و ادامه داد: شاهد بودیم که ICC پاریس هم در مدت سه ماه اخیر رابطه مطلوبی با این کمیته برقرار کرده است و تعاملات و پیگیری‌های بیشتری نیز از جانب این کمیته در دست انجام است.

شافعی بیان کرد: کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز نسبت به گذشته رو به تعالی هستند، اما می‌توان شرایط خوب آن‌ها را بهتر از وضعیت فعلی کرد، اگر تلاشی برای ارتقای بیشتر کمیسیون‌ها انجام می‌گیرد دلیلی بر وجود کمبودی در آن‌ها نیست.

او تصریح کرد: در مورد کمیسیون‌ها آیین‌نامه‌ها و شیوه نامه‌هایی در اتاق بازرگانی ایران وجود دارد که نمونه آن‌ها در اتاق‌های بازرگانی استان‌ها نیز تدوین شده است، این شیوه نامه به هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد ارائه، تصویب و ابلاغ شده و لازم الاجراست.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه نباید شیوه نامه کمیسیون‌های اتاق بازرگانی کنار گذاشته شود، تاکید کرد: اگر مواردی در این شیوه نامه نیاز به اصلاح دارد باید این اقدام انجام شود، همان طور که قانون بد را نباید حذف کرد بلکه می‌توان با انجام اصلاحات، آن را به یک قانون خوب تبدیل کرد.

شافعی با اشاره به دستور کار‌های مطروحه در کمیسیون‌های تخصصی اتاق ها، اظهار کرد: موضوعات مطروحه باید به دو بخش تقسیم شود، نمی‌توان نسبت به مشکلات و مسائل روزمره فعالان اقتصادی بی تفاوت بود، با توجه به اینکه کشور همواره در شرایط اضطرار به سر می‌برد و هر روز شاهد بروز مسائل مختلف در حوزه اقتصادی هستیم، طرح و بررسی این موضوعات عاجل نیز ضروری می‌نماید، اما از سوی دیگر به جای اینکه کمیسیون‌ها هزار مسئله و مشکل را بخواهند یک جا حل و فصل نمایند، می‌توان آنها را بر چند موضوع و اولویت مهم متمرکز کرد تا در بازه‌ای معین، یک خروجی کارآمد را در همان سرفصل‌های هدفگذاری شده، ارائه کنند.

او افزود: هیچ فردی مخالف یک ارزیابی منصفانه نیست، اگر قرار بر انجام اقدامی برای بررسی عملکرد کمیسیون‌های اتاق باشد، باید این ارزیابی برپایه اصول و قواعدی استوار شود.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: در مورد مولفه‌های ارزیابی عملکرد کمیسیون‌ها ممکن است نظرات مختلفی وجود داشته باشد که هیچ اعتراضی به این موضوع نیست، نظرات می‌تواند شنیده و حتی اعمال شوند، اما در غایت کار، باید از این ارزیابی در جهت ارتقای سطح کمیسیون ها، حمایت شود.

شافعی بر تعامل کمیسیون‌های تخصصی اتاق مشهد با ساختار‌های متناظرشان در اتاق بازرگانی ایران تاکید و بیان کرد: زمینه حضور روسا یا اعضای دیگر کمیسیون‌های اتاق بازرگانی مشهد در نشست‌های کمیسیون‌های هم ارز آن‌ها در اتاق بازرگانی ایران فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز