خبرگزاری کار ایران

به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان؛

لایحه بودجه سال آینده شهرداری به شورای شهر قزوین تقدیم شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۳۷۹

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری قزوین به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جهت تصویب به صحن علنی شورای شهر قزوین تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین در نشست بررسی لایحه بودجه در شورای اسلامی شهر قزوین، گفت: در این لایحه ایجاد درآمد پایدار، نگاه به اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه، اقتصاد پویا و تاب آوری شهری مد نظر قرار گرفته شده است.

شهردار قزوین افزود: ماموریت اساسی بودجه ‌۱۴۰۰ شهرداری قزوین، تحقق مضامین راهبردی برنامه پنج‌ساله توسعه است که در این راستا باید با برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه عمل کرد.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه شهری شهروندمدار، محله محور و سرزنده و با نشاط، ایمن و تاب آور، شهری متعادل و باکیفیت زندگی مطلوب و با حمل و نقل عمومی پاک تدوین شده است .

طاهرخانی با اشاره به فرصت های بودجه سال ۱۴۰۰ افزود: تهیه بودجه تلفیقی شهرداری، سازمان ها و مناطق در راستای شفاف سازی و یکپارچه سازی منافع و مصارف آنها بوده و اولویت بندی و هدایت بودجه به سوی نیازهای اساسی شهر در جهت تخصیص بهینه مصارف است.

این مسئول تصریح کرد: تنوع بخشی به منابع پایدار، صرفه جویی در هزینه های عمومی و مدیریت شهری، امکان بازپرداخت کامل دیون شهرداری به بانک شهر، شناسایی طرح ها و پروژه های اولویت‌دار شهر بر مبنای افق برنامه پنج ساله دوم و افزایش سهم پروژه های مبتنی بر درخواست های شهروندان و  اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام از مهمترین اولویت های مدیریت شهری است .

طاهرخانی تاکید کرد: همچنین لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قزوین با نگاه اجتماعی، توسعه محلات و توجه به اقشار آسیب‌پذیر باتوجه به شیوع کرونا، جزئی از این لایحه را شامل می‌شود.

شهردار قزوین با اشاره به بودجه  یک هزار و ۲۰۰‌ میلیارد تومانی شهرداری قزوین در سال آینده، افزود: از این رقم نسبت به سال ۹۹، افزایش حدود ٣٣ درصدی را نشان می‌دهد و ٦٥ درصد از بودجه پیش بینی شده مربوط به بخش عمرانی و ٣٥درصد نیز جاری است.

وی اضافه کرد: شاخص‌های شفاف سازی در تنظیم لایحه بودجه کاملا رعایت شده و اصول تعادل با رعایت درآمد و هزینه مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول یادآور شد: سال گذشته درآمدهای عمومی ۴۳۷ میلیارد تومان بود که امسال ۶۱۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تقریبا سرفصل درآمدی شهرداری نسبت به سال گذشته افزایش افزایش چشمگیری داشته است . 

به گفته شهردار قزوین، واگذاری دارایی سرمایه ای در اموال غیر منقول سال گذشته ۴۱۵ میلیارد ریال و در بودجه سال پیشنهادی و تهاتر و موضوعات اساسی گنجانده شده  ۵۳۹ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که ۳۰ درصد رشد نسبت به گذشته دارد.

وی تهدیدات حاکم بر بودجه ۱۴۰۰ را تناسب نداشتن منابع شهرداری با درخواست‌های متنوع، شرایط روز اقتصادی و تورم غیر متعارف هزینه‌های عمرانی، کاهش کمک‌های دولت به شهرداری‌ها و رکود احتمالی بخش مسکن عنوان کرد.

طاهرخانی اولویت بندی و هدایت بودجه به سوی نیازهای اساسی شهر را از اصلی ترین اهداف بودجه سال آینده شهرداری دانست و افزود: با موضوعاتی که در بودجه امسال مد نظر قرار گرفته است، منابع مالی برای مصارف بهینه تخصیص یافته می‌شود. 

این مسئول تاکید کرد: شهرداری در بودجه سال آینده در پی تنوع بخشی به منابع پایدار است و در همین راستا صرفه جویی در هزینه‌های عمومی و مدیریت شهری را سرمشق قرار خواهد داد تا بتواند امکان بازپرداخت کامل دیون شهرداری به بانک شهر را فراهم کند. 

شهردار قزوین با اشاره به این موضوع که در بودجه سال آینده به درخواست مردم برای عمران و آبادانی شهر توجه ویژه ای شده است، توضیح داد: سهم پروژه های مبتنی بر درخواست های شهروندان در بودجه جدید افزایش خواهد داشت. همچنین تلاش خواهیم کرد پروژه های عمرانی نیمه تمام را به پایان برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز